استانی 20 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سند تدبیر و توسعه هشترود تصویب شد/ استاندار: معاونت فرمانداری بومی می شود ولی مرتب اشکالاتش را به ما اطلاع ندهید!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، سند تدبیر و توسعه شهرستان هشترود در جریان سفر استاندار به این شهرستان و در جلسه شورای اداری به تصویب رسید.

اسماعیل جبارزاده در این جلسه گفت: وحدت و همدلی بین مسوولین قطعاً رمز پیروزی در برابر مشکلات است.

وی ادامه داد: با همین وحدت و همدلی می توان مشکلات شهرستان هشترود را مرتفع نمود و اگر اعتبار و بودجه هم در دسترس باشد ولی همدلی و اتحاد نباشد، مشکلات حل شدنی نیستند.

کسی حق ندارد به هشترود، شهرستان محروم بگوید

وی در واکنش به اینکه شهرستان هشترود یک شهر محروم می باشد، گفت: جای تاسف است که شهرستانی مانند هشترود که در مسیر اتوبان پیامبراعظم قرار گرفته و سد سهند نیز در اینجا قرار دارد و برخوردار از ۱۰ هزار هکتار زمین زراعی است، محروم قلمداد شود.

جبارازده به قابلیت های فرهنگی و باستان شناسی شهرستان هشترود اشاره کرده و عنوان کرد: در سند تدبیر و توسعه این شهرستان به این قابلیت ها توجه شده است تا بیشترین بهره برداری ها از این موارد صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه دیگر کسی حق ندارد به هشترود، شهرستان محروم بگوید، تصریح کرد: پتانسیل های زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید به آنها توجه شود، قابلیت های نیروی انسانی جوان و تحصیل کرده نیز از پتانسیل های توسعه اینش هرستان است.

وی به تصویب سند تدبیر و توسعه شهرستان هشترود اشاره کرده و خاطرنشان کرد: این سند نباید منکر و نهی دیگر پروژه های عمرانی و ملی شهر هشترود باشد و در راستای این سند است که باید به سد سهند و تغییر الگوی کشت و همچنین به محور باستان شناسی و گردشگری این شهرستان استان توجه بیشتری گردد.

مسوولان سرمایه گذار جذب کنند

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به جذب سرمایه گذار و سرمایه های بخش خصوصی و لزوم ایجاد ستاد حمایت از سرمایه گذار، گفت:  یکی از دغدغه های مسوولین باید جذب سرمایه گذار در توسعه معادن، کشاورزی، گردشگری، صنایع و پالایشگاه و پتروشیمی در ای منطقه باشد.

وی ادامه داد: سیستم بانکی در اثر سیاست های غلط دچار مشکل شده است و مسکن مهر مشکلاتی را به آن تحمیل نموده، بنابراین سرمایه گذار خود باید اعتبار داشته باشد و باید در انتخاب این سرمایه گذار نیز اهلیت افراد مورد بررسی قرار گیرد.

ماجرای ناقص ماندن پروژه ترمینال باغ گلستان شهر تبریز

جبارزاده گفت: در شهر تبریز یکی از سرمایه گذاران نتوانست ساخت ترمینال در کنار باغ گلستان را به اتمام برساند و پروژه را به امان خدا رها کرد.

وی با بیان اینکه به سرمایه گذاران از طریق صندوق توسعه ملی کمک می کنیم، بیان کرد: اما سرمایه گذار نباید صرفاً آویزان به تسهیلات بانکی باشد.

وی با اشاره به گرفتن مجوز منطقه ویژه اقتصادی دردی را دوا نمی کند، اظهار کرد: موافق منطقه ویژه شدن هر شهرستانی در استان می باشم ولی در برخی شهرستان ها مثل مراغه که منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شد، نتوانست نقشی در اقتصاد این شهرستان ایفا کند.

معاونت فرمانداری بومی می شود ولی مرتب اشکالاتش را به ما اطلاع ندهید!

در ادامه این جلسه با توجه به مطالبه مسوولان در مورد انتخاب فرد بومی در معاونت فرمانداری شهرستان هشترود از استاندار آذربایجان شرقی، وی گفت: این اتفاق می افتد ولی به شرطی که مرتب اشکالات را اطلاع ندهید و باید هشترودی از هشترودی حمایت کند.

وی به استفاده از پتانسیل های استفاده از صنایع تبدیلی بر پایه غلات و سد سهند و پایاب سهند در رفع معضل بیکاری جوانان این شهرستان تاکید کرد.

آقای شهردار بودجه یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی چه شد؟!

وی خطاب به شهردار شهر هشترود در مورد اینکه مردم از وضع بهداشت این شهرستان راضی نیستند، گفت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان به شهرداری هشترود کمک کردیم، حالا چرا باید این اتفاق بیفتد.

در ادامه نیز یکی از اعضای شورای شهر هشترود گفت: چه زمانی بودجه پرداخت شده که ما بی اطلاعیم و شهرداری در این مورد حرفی به ما نزده است.

گفتنی است؛ سند تدبیر و توسعه شهرستان هشترود با رای مثبت ۲۱ نفز ار اعضا و با حضور اسماعیل جبارازده به تصویب رسید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *