اسلایدر 24 شهریور 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دلیل حذف ۷ رشته‌ دانشگاه آزاد ورزقان چیست؟

آوای ورزقان: دلیل حذف 7 رشته‌ دانشگاه آزاد ورزقان چیست؟

بهنام عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای ورزقان، در خصوص دلایل حذف رشته‌های کاردانی معدن و تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ناپیوسته اظهار داشت: از سال ۹۴ و با پیگیری‌های دکتر دانشیان اداره کل گسترش دانشگاه آزاد اسلامی مجوز موقت برای پذیرش دانشجو در رشته معدن را صادر کرده و این رشته به صورت موقت در ورزقان دایر شده است.

وی شرط تصویب و دائمی بودن رشته معدن در مقطع کاردانی را منوط به جذب حداقل سه نفر عضو هیأت علمی مرتبط با رشته مورد نظر را در دانشگاه عنوان کرد و افزود: جذب هیات علمی از طریق فراخوان و سالی یک بار در بازه زمانی ۱۵ آبان تا ۱۵ آذر صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان تصریح کرد: در اسفند سال ۹۴ متوجه شدیم که رشته‌های کاردانی معدن و تربیت معلم زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی مجوز موقت و استانی برای پذیرش دانشجو داشته‌اند که در آن زمان نیز موعد فراخوان برای جذب هیات علمی سپری شده بود.

وی افزود: ضمن اینکه مکاتبات با اداره کل گسترش دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی استان در این خصوص صورت گرفته است در فراخوان امسال به دنبال جذب هیات علمی دکترا در رشته‌های مورد نظر خواهیم بود.

دکتر عزیزی در خصوص حذف پنج رشته کارشناسی ارشد از میان ۶ رشته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان در مقطع کارشناسی ارشد نیز گفت: آبان ماه سال گذشته و با مجوز موقت اقدام به پذیرش دانشجو در ۵ رشته کارشناسی ارشد کردیم و بلافاصله جهت تامین اساتید مورد نیاز برای تدریس اقدام کردیم که بیش از یک ماه زمان برد.

وی افزود: اسفند ماه سال گذشته برای جذب هیات علمی در ۵ رشته کارشناسی ارشد مکاتبه کردیم که به جهت سپری شدن زمان فراخوان جذب هیات علمی موفق به این کار نشدیم.

رئیس دانشگاه آزاد ورزقان گفت: رشته‌های استخراج معدن در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به جهت اینکه به تصویب وزارت علوم رسیده‌اند در لیست رشته‌های دانشگاه قرار دارند و دانشگاه در این رشته‌ها دانشجو پذیرش خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: حذف رشته‌ها مختص دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان نبوده و در سطح استان نیز ۱۱۶ رشته و محل در مقاطع کاردانی و کارشناسی حذف شده است که این اقدام در راستای ارتقای کیفیت آموزشی صورت گرفته است. امید است با جذب اساتید متخصص دوباره بتوانیم در رشته‌های فوق اقدام به پذیرش دانشجو نمایم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *