اسلایدر 03 مهر 1395 - 8 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برنامه‌ها و مراسمات محرم باید بدون دغدغه برگزار شوند/ رمز موفقیت در مسائل فرهنگی واگذاری به مردم است

آوای ورزقان:برنامه‌ها و مراسمات محرم باید بدون دغدغه برگزار شوند/ رمز موفقیت در مسائل فرهنگی واگذاری به مردم است

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه هدف و رسالت شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان سیاست گذاری بر مسائل فرهنگی شهرستان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم انتظار این است برنامه‌ها و مراسمات ماه محرم بدون دغدغه برگزار شوند.

وی با اشاره به برگزاری خوب و منظم برنامه‌های دفاع مقدس در شهرستان از برگزاری همایش بسیجیان شهرستان با حضور سردار کریمیان فرمانده لشکر عاشورا خبر داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته فرهنگی شهرستان را متشکل از ادارات دخیل در مسئله فرهنگ را برای بررسی نحوه اجرای برنامه‌ها و حمایت از برگزاری برنامه‌های فرهنگی لازم دانست.

وی جشنواره فرهنگی و ورزشی جام ستارخان را برنامه‌موثر و تاثیر گذار برشمرد و خاطر نشان کرد: به جهت اینکه این برنامه یک جشنواره فرهنگی و ورزشی است نیاز است تا در شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار گردد.

IMG_7753

فرماندار ورزقان با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل و ایرانی و اسلامی کشور، سینه به سینه منتقل شده و به ما رسیده است، گفت: این فرهنگ که آمیخته با آموزه‌های دین مبین اسلام است مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی، شورایی مصوب و متولی امر فرهنگ در محدوده جغرافیای خود است از ادارات شهرستان خواست به جهت اهمیت مباحث فرهنگی با تمام توان برای اجرایی نمودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان تلاش نمایند.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان اجرای خوب و موفق برنامه‌های ماه محرم را گامی موثر در نهادینه کردن فرهنگ آمیخته با آموزه‌های دینی در جامع دانست.

حسن یحیوی رمز موفقیت و ماندگاری مسائل فرهنگی را واگذاری این گونه امور به مردم دانست و از برگزاری اجتماع بزرگ هیت‌های عزاداری شهرستان توسط خود هیات‌ها خبر داد.

IMG_7766

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس اظهار داشت: مباحث فرهنگی با شعار قابل حل شدن نیست بلکه نیازمند اقدام عملی است.

وی با تاکید بر پیشینه عمیق شیعه در مباحث فرهنگی و وابستگی‌های خاص این مذهب، افزود: تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به باورهای ما چندان نگران کننده نیست که برخی از پشگامان فرهنگ دینی ندانسته به باورهای ما ضربه وارد می‌کنند.

رضا علیزاده هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت هشت سال دلاوری‌ها و پایمردی‌های جوانان این مرز بوم دانست و بیان داشت: هفته دفاع مقدس به تنهایی و در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگ و اقتصاد حرف‌های برای گفتن دارد و می‌تواند فرهنگ یک کشور را در صورت تبیین مناسب بیمه نماید.

وی با اشاره به اینکه بخش خاروانای شهرستان محرومیتی دوچندان از بخش ورزقان دارد، وضعیت مدارس این بخش را اسف بار دانست.

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس با اشاره به حقوق‌های معلمین که کفاف هزینه‌های آنان را نمی‌کند، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که ارزش و شان الگوهای دانش آموزان در تمامی جهات حفظ شود.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *