اسلایدر 09 آبان 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت ملی مس انتظارات مردم استان را برآورده نماید/ منکر زحمات مدیران منطقه‌ای شرکت مس نیستم

آوای ورزقان: شرکت ملی مس انتظارات مردم استان را برآورده نماید/ منکر زحمات مدیران منطقه‌ای شرکت مس نیستم

رضا علیزاده صبح امروز در خصوص راکد بودن بخش صنعت شهرستان ورزقان به خبرنگار آوای ورزقان، گفت: یکی از مهمترین عوامل بی رغبتی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهرستان نبود راه دسترسی مناسب است.

وی افزود: استاندارد بودن و ایمنی جاده‌های منتهی به شهرستان ورزقان، فاصله کم با مرکز استان و برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی ورزقان از جمله عواملی است که می‌تواند در آینده نزدیک این شهرک را به یکی از شهرک‌های صنعتی فعال استان تبدیل کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با تاکید بر اینکه مجتمع معدنی مس سونگون ورزقان نیز می‌توانست در رونق شهرک صنعتی ورزقان نقش بسزایی داشته باشد، خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم برای برپای نمایشگاهی از اقلام و تجهیزات مورد نیاز معدن مس سونگون با هدف تولید و تامین از شهرستان انجام شده است و به زودی این نمایشگاه به روی علاقمندان باز خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که آینده توسعه شهرستان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: طبیعتاً توسعه و پیشرفت در تمامی نقاط جهان اتفاق می‌افتد ولی سرعت و آهنگ توسعه است که موجب توسعه بیشتر برخی مناطق نسبت به نقاط دیگر می‌شود، در شهرستان ورزقان نیز توانمندی خاصی که می‌تواند در توسعه شتابی شهرستان بسیار موثر باشد مس سونگون است.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس با ابراز تاسف از اینکه معدن مس سونگون تا این لحظه نتوانسته کمک حال مردم شهرستان در راه توسعه باشد، تاکید کرد: در صورتی که سیاست‌های بالادستی نظام مبنی بر توسعه متوازن مناطق در بهره برداری از این معدن مورد توجه مسئولین امر قرار می‌گرفت ورزقان می‌توانست در اقتصاد و اشتغال استان نقش محوری ایفا نماید.

وی افزود: متاسفانه برخی دیدگاه‌ها و سیاست‌های نا ثواب موجب شده است تا با وجود منابع و ذخایر عظیمی چون مس سونگون، در شهرستان ۵۰ هزار نفری ورزقان با مشکل اشتغال نزدیک به ۳ هزار نفر از جوانان منطقه روبه رو بوده و نتوانیم انتظارات مردم شهرستان و استان را از مس سونگون برآورده نماییم.

رضا علیزاده با تاکید بر اینکه در حق مردم شهرستان و استان جفا شده است، تصریح کرد: در سه، چهار ماه گذشته که مسئولیت نمایندگی مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای به بنده واگذار شده است در جلسات رسمی و غیر رسمی تاکید کرده‌ام که با وجود توانمندی‌های بی نظیر شهرستان در زمینه معادن مس انتظارات به حق مردم استان از وجود این منابع برآورده نشده است.

وی افزود: شرکت ملی مس اخیراً در احداث بزرگراه خواجه – ورزقان قدم‌های خوبی برداشته که از این اقدام آنان تشکر می‌کنیم  و منکر زحمات مدیران منطقه‌ای شرکت مس نیستم، ولی تعطیلی طرح‌های توسعه مس سونگون بحث دیگری است که من به جد و با همراهی دمجمع نمایندگان استان برای شروع مجدد این طرح‌ها تلاش می‌کنم.

رئیس کمیته معدن کیمسیون صنایع و معادن مجلس ادامه سیاست‌های فعلی شرکت ملی مس در شهرستان را به معنای نابودی معدن مس سونگون دانست و گفت: با صراحت تمام به مدیر عامل شرکت ملی مس گفته‌ام که در صورت ادامه سیاست‌های فعلی این شرکت در منطقه بهتر است معدن مس سونگون تعطیل شود تا شاید آیندگان لیاقت بهره برداری  مناسب از این نعمت الهی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه به پشتوانه مردم و با مد نظر قرار دادن سیاست‌ها و اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تغییر سیاست‌های شرکت ملی مس نسبت به شهرستان تلاش می‌کند، اظهار داشت: در صورتی که طرح‌های توسعه مس در شهرستان عملیاتی شوند در آینده شهرستان ورزقان نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کشور نیز به یکی از قطب‌های صنعتی کشور بدل خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه تا کنون جزئیات تلاش‌هایش برای شروع مجددطرح‌های توسعه مس سونگون در ورزقان را رسانه‌ای نکرده است، گفت: با همراهی‌های مردم استان، فرماندار و امام جمعه ورزقان و مجموعه مدیریت استان اکنون روزنه‌های امیدی با برای احیای طرح‌های توسعه مس در شهرستان  مشاهده می‌شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *