استانی 04 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

شرکت معدن مس ارمنستان تعهد داده است تا سال ۲۰۱۷ آلودگی رود ارس را جبران کند/ کنترل آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز به روش پلاسمایی

به گزارش آوای ورزقان ، به نقل از آناج ؛ حمید قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج با اشاره به آلودگی رود ارس توسط معادن مس ارمنستان، اظهار داشت: اثرات این آلودگی در بلند مدت نمود خواهد یافت و چنانچه از استمرار آن ممانعت به عمل نیاید، شرایط جبران‌ناپذیری رقم می‌خورد.

وی افزود: کارگروهی به منظور پیگیری این موضوع با حضور مسئولین وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل یافته و طرفِ ایرانی با جدیت تمام این قضیه را بررسی و پیگیری می‌نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه ایرانی‌ها از آلودگی رود ارس چشم‌پوشی نخواهند کرد، خاطرنشان ساخت: شرکت معدن مس ارمنستان متعهد شده است تا سال ۲۰۱۷ آلودگی رود ارس را جبران کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام یافته در راستای کاهش آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز، تشریح کرد: پالایشگاه تبریز به دلیل شستشوی کوره‌ها در هفته گذشته برخی مشکلات زیست محیطی ایجاد کرد و به منظور پایان دادن به این رویه، مذاکراتی با دانشگاه تبریز برای کنترل آلایندگی این مجموعه‌ها به روش پلاسمایی صورت گرفت.

این مقام مسئول از کنترل آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز ظرف یک ماه آینده خبر داد و بیان داشت: قطعاً با اجرای طرح‌های دانشگاه تبریز میزان آلایندگی این مجتمع‌ها به حداقل می‌رسد و مشکلات زیست‌محیطی روستاهای اطراف این مجموعه‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی به تولید بنزین یورو ۴ در تبریز و کیفیت قابل قبول آن اشاره و تصریح کرد: با همکاری پتروشیمی تبریز سعی داریم تولید این نوع سوخت را در سطح استان اجرایی نماییم تا میزان آلودگی ناشی از تردد خودروها کاهش یابد.

قاسمی با اعلام اینکه برای جلوگیری از آلودگی هوا تنها نمی‌توان به اداره حفاظت محیط زیست متکی بود، اذعان داشت: جریمه‌ی خودروهای فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از مقوله‌هایی است که در کاهش میزان آلودگی موثر است.

وی در پایان خواستار همکاری شهرداری با محیط زیست شد و عنوان کرد: وظیفه‌ی اطلاع‌رسانی کیفیت هوا بر عهده محیط زیست است و برای تحقق این امر و فرهنگ‌سازی در بین شهروندان، استفاده آموزشی از تابلوهای شهری ضروری به نظر می‌رسد.

گفتنی است؛ سعید شبستری، معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی چهارم آبان ماه سال جاری در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی عنوان کرده بود: «پسابی از کارخانجات ارمنستان وارد ارس می‌‌شود ولی پس از انجام آزمایش و نمونه گیری‌‌های لازم توسط شرکت آب منطقه‌‌ای استان، آلوده بودن آب رودخانه ارس تکذیب شد!»

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *