اسلایدر 07 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ثبت ۴ مورد وقف جدید در شهرستان ورزقان

آوای ورزقان: ثبت 4 مورد وقف جدید در شهرستان ورزقان

حجت الاسلام عابدین سهرابی به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در گفت و گوی خبری با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، اظهار داشت: دهه آخر ماه صفر، دهه وقف ناگذاری شده است و بر همین اساس هرساله این دهه با هدف اطلاع رسانی اهمیت وقف، موقوفات و امامزادگان گرامی داشته می‌شود.
وی افزود: رسالت اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه و به تبع آن اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رسیدگی به امور موقوفات، بقاع متبرکه و امامزادگان است؛ بنابر این با سرلوحه قرار دادن فرمایش رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند: فرهنگ و تاریخ ما مدیون خیر اندیشی واقفانی است که جهان را به دور از فقر، جهل و محرومیت می‌خواستند موقوفات را در شهرستان ساماندهی و اداره می‌کنیم.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه در شهرستان ورزقان ۲۱ مورد موقوفه، ۳۵۰ رقبه، ۳۰ امامزاده و ۲۰۰ باب مسجد وجود دارد، خاطر نشان کرد: امسال ۴ مورد وقف جدید در شهرستان ورزقان به ثبت رسیده است.

وی اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی نظیر آرامش بهاری(ویژه نوروز)، ضیافت الهی(ماه مبارک رمضان)، طرح نشاط معنوی، طرح تربیت حافظان، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی و ساماندهی هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه و استفاده از مبلغین اعزامی حوزه علمیه قم در مناسبت‌های مختلف مذهبی را از جمله فعالیت‌های فرهنگی اداره اوقاف شهرستان عنوان کرد.
حجت الاسلام سهرابی گفت: درآمدهای اوقاف و امور خیریه در بخش موقوفات در جهت اجرای نیات واقفین خیر اندیش و با نظارت اداره تحقیق اوقاف صرف می‌گردد و نذورات امامزادگان نیز زیر نظر هیات امنا در سه بخش عمرانی، جاری و برنامه‌های فرهنگی هزینه می‌شود.
وی اجرای طرح جامع عمرانی امامزاده سید ابراهیم خلیل(ع) روستای جوشین، تکمیل ساختمان امامزاده روستای بجوشین و امامزاده سید سلیمان روستای اویلق با استفاده از ظرفیت خیرین و هیات امنا، پیگیری مراحل طراحی نقشه اجرایی طرح جامع امامزاده سید محمد ورزقان، تلاش برای جذب اعتبار برای بهسازی ۳۰ مسجد آسیب دیده از زلزله سال ۹۱، کمک به پیشرفت ۸۰ درصدی ساختمان مسجد روستای شیخملو و نقشه برداری utm و اخذ سند برای موقوفات، مساجد و گورستان‌ها را از جمله عملکردهای عمرانی اوقاف و امور خیریه شهرستان برشمرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *