استانی 07 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۴۹ جان باخته احتمالی سانحه ریلی در حال شناسایی هستند/ بهره برداری سیاسی از این حادثه مذموم است

به گزارش آوای ورزقان ؛ اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ضمن عرض تسلیت به یکایک خانواده های معزای این حادثه دلخراش و جانسوز خود را در غم آنها شریک می دانم.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار از ۴۹ نفر از مسافران قطار تبریز- مشهد که بلیط تهیه کرده و یا بدون بلیط و با دریافت قبض سوار قطار شده بودند و در این چند روز نتوانسته ایم اطلاعی از آنها بدست آوریم، به عنوان جانباختگان احتمالی این حادثه تلقی می شوند.
جبارزاده گفت: در روز نخست وقوع این حادثه تلخ و غمبار حدود ۹۰ نفر مجروح وجود داشت که خوشبختانه اکثر انها درمان شده اند و فقط شش نفر از این مصدومان در بیمارستان سمنان بستری هستند.
وی اظهار کرد: بقیه مسافران توسط قطار و یا اتوبوس منتقل شده اند و تا به امروز از وضعیت ۴۹ نفر از آنان هیچ اطلاعی وجود ندارد و این تعداد به عنوان جانباختگان احتمالی این حادثه هستند.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: تاکنون با خانواده ۴۸ نفر از این تعداد تماس گرفته شده و یک نفر باقی مانده نیز که مشخصات اش را داریم، شماره تماسی از خانواده او در دست نیست، اما سعی می کنیم تا چند ساعت آینده با خانواده وی نیز ارتباط برقرار کنیم.
وی با اشاره به سفر روز گذشته خود به تهران جهت پیگیری سانحه گفت: همراه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر دادگستری از محل نگهداری اجساد بازدید کردیم.
جبارزاده اضافه کرد: ۳۶ پیکر و تعدادی نیز اندام وجود دارد که تشخیص پیکرها راحتر از اندام ها خواهد بود و امیدواریم تا روز چهارشنبه تعداد زیادی از این اجساد شناسایی و تدفین شوند.
وی افزود: مراحل تشخیص هویت اجساد در پزشکی قانونی تهران از دیروز آغاز شده و نمونه برداری از خانواده های درجه یک جانباختگان احتمالی نیز انجام شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: بعد از نمونه برداری، اجساد این عزیزان به پزشکی قانونی تبریز منتقل می شود.
وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع) که این افراد نیز زائر آن حضرت بودند، مراسم تشییع جنازه برای اجساد شناسایی شده برگزار می شود.
جبارزاده گفت: بعد از ظهر روز چهارشنبه مجلس ترحیمی نیز برای تمامی جانباختگان این سانحه در تبریز برگزار می شود.
وی ادامه داد: با تمام توان به دنبال این هستیم که در کمترین زمان ممکن اجساد شناسایی و تحویل خانواده هایشان شوند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: این سانحه توسط کمیسیون وزارت راه و شهرسازی و همچنین کمیسیونی دیگری که با مصوبه دولت به ریاست آقای ترکان مشاور رئیس جمهوری تشکیل شده است، در حال پیگیری است و کمیسیون ها به منطقه اعزام شده اند تا نتیجه بررسی را به رئیس جمهور و معاون اول ارائه دهند.
وی اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی اخبار غیرموثقی در باره این حادثه تلخ منتشر می شود که نهایت نامردی است و نباید از این اتفاق ناگوار برای امیال سیاسی و غیرالهی بهره برداری شود.
دادستان سمنان در مصاحبه های روز های اخیر تعداد جنازه های تحویل داده شده به پزشکی قانونی تهران را ۳۹ نفر اعلام کرده و تفاوت آماری موجود در این زمینه ناشی از این است که احتمال دارد پیکر برخی از فوت شدگان به دست نیامده باشد.
ساعت ۷:۴۵ دقیقه صبح جمعه گذشته قطار سمنان-مشهد از پشت با قطار تبریز- مشهد در ایستگاه هفت خوان شاهرود برخورد کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان مان مجروح و شمار زیادی جان خود را از دست دادند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *