اخبار جهان 11 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جان باختن ۲۰۱ هزار نفر در چین بر اثر ابتلا به ایدز

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، این آمار روز پنجشنبه توسط مرکز پیشگیری بیماری های خاص چین اعلام و در آن یادآور شده که شمار کل مبتلایان به ایدز در این کشور هم اکنون ۶۵۴ هزار نفر است.
بر اساس این گزارش، بیش از ۹۴ درصد مبتلایان به ایدز و «اچ آی وی» در چین را جوانان و میانسالان تشکیل می دهند که یکی از دلایل عمده بیماری، ارتباطات غیراخلاقی و روش های آمیزشی نادرست بوده است.
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در چین ۲ هزار و ۳۲۱ دانش آموز و دانشجو بین ۱۵ تا ۲۴ سال به ایدز و «اچ آی وی» آلوده شده اند که چهار برابر دوره مشابه در سال ۲۰۱۰ میلادی است.
همچنین آزمایش ها نشان می دهد که ۱۳ هزار مرد بالای ۶۰ سال مبتلا به این بیماری و آلوده به ویروس هستند که این رقم سه برابر دوره مشابه سال ۲۰۱۰ میلادی است.
آمار تارنمای «یی سی» چین نیز حکایت از آن دارد که در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در استان «یون نن» در جنوب غرب چین به این بیماری مبتلا شده اند که ۱٫۲ درصد بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.
افزایش افراد مبتلا به ایدز در چین حتی باعث شده «پنگ لی یوان» همسر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور نیز به مناسبت روز جهانی ایدز در سخنانی خواستار کنترل شدید این بیماری شود.
برخی آمارها نشان می دهد که شش نفر از هر ۱۰ هزار نفر در جمعیت چین مبتلا به ویروس «اچ آی وی» و یا بیماری ایدز هستند اما آمارهای رسمی شمار مبتلایان را بالاتر از یک میلیون نفر هم ذکر کرده است.
با این وصف گزارش ها نشان می دهد که دولت توانسته است ابتلای مردم به ایدز را که در گذشته از طریق تزریق خون های آلوده اتفاق می افتاد، بگیرد که این دستاورد بزرگی در کنترل بیماری محسوب می شود.
«لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز در روز جهانی ایدز گفت که دولت در برنامه پنج ساله آینده از هیچ تلاشی برای کنترل، پیشگیری بیماری و مهار رشد آن دریغ نخواهد کرد.
او افزود: نباید اجازه داد ایدز دوباره شیوع گسترده پیدا کند و برای این منظور باید همه دستگاه ها برنامه های تحقیقاتی و همکاری های گسترده داخلی و بین المللی داشته و به دنبال دستاوردهای جدیدی برای مبارزه با ایدز باشند.
این کشور همچنین در راستای مبارزه و کنترل بیماری ایدز تلاش های زیادی صورت داده و قرار است به تازگی اولین داروی تزریقی جهان را برای درمان این بیماری وارد بازار کند.
این دارو را شرکت بیوتکنولوژی «فرانتیه» در شهر «نن جینگ» در جنوب شرق چین تولید کرده و بسیاری امیدوارند نقش موثری در درمان بیماران مبتلا به ایدز داشته باشد.
در چین که هزینه درمان بیماری ایدز پیشتر تا ۵ هزار دلار بود اکنون در سال بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار برآورد می شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *