اخبار جهان 17 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر مجری انتخابات آتی هستند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، علی پورعلی مطلق عصر چهارشنبه در همایش آموزشی توجیهی معاونان و مدیران کل سیاسی، فرمانداران و بخشداران استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل در مشهد افزود: به دلیل حجم گسترده کار از مرداد امسال آموزشهای مرتبط با مباحث حقوقی، اجرایی، امنیتی و حفاظتی برای عوامل اجرایی انتخابات اردیبهشت ۱۳۹۶ آغاز شده است.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی، ۱۱ دوره آموزشی توجیهی ویژه برای هزار و ۷۰۴ نفر از معاونان و مدیران کل سیاسی استانداریها ،فرمانداریها و بخشداریهای سراسر کشور در مشهد برگزار می شود.
دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: همایش امروز دومین دوره از این آموزشها با حضور ۱۸۲ نفر است که طی آن به صورت فشرده مباحث مربوطه ارائه می شود.
وی بر تلاش برای برگزاری انتخابات این دوره به نحو مطلوب همانند انتخابات اسفند ۱۳۹۴ تاکید و بیان کرد: در جریان برگزاری انتخابات پارسال تخلفات بسیار محدود بود و با وجود آنکه انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابتی در بعد ملی و محلی است تعداد سخرانیهای لغو شده بسیار اندک و انگشت شمار بود.
پورعلی مطلق در ادامه قانون را حد و مرز انجام تکلیف و وظیفه توصیف و بیان کرد: به خوبی وظایف برای بخشهای نظارتی اجرایی مشخص شده و در فضای تعامل و همکاری، انتخاباتی در سطح مطلوب برگزار شد که در مقایسه با ۳۵ انتخابات گذشته بی نظیر و شاخص بود.
وی همچنین گفت: نظام حکومتی ایران بر پایه جمهوریت و اسلامیت بنا شده و مبنای اساسی اصل اسلامیت نیز ولایت فقیه به عنوان نقطه کانونی مشروعیت بخشی نظام است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور افزود: اصل جمهوری نیز بر پایه حضور مردم در صحنه های سیاسی گوناگون و انتخابات مختلف به عنوان مظهر مردمسالاری دینی بنا شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۲۹ اردیبهشت سال آینده دو انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز برگزار می شود که هم به لحاظ جهانی و ملی از اهمیت بالایی برخوردار است و هم از منظر محلی که مردم مطالباتشان را در قالب انتخابات بروز خواهند داد.
سید جواد حسینی ‘فراهم کردن شرایط لازم برای حضور و فعالیت مستمر تمامی جریانهای سیاسی فعال و قانونی، رویارویی جناحها با دولت و فعالیت جریانهای افراطی را در زمان انتخابات با شعارهای غیرواقعی’ از جمله آسیبهایی دانست که باید تدابیر لازم در مورد آنها اتخاذ شود.
وی انتخابات را معیار سنجش توانمندی دولتها توصیف و بیان کرد: با بسترسازی لازم قبل، حین و بعد از انتخابات برای حضور پرشور مردم در قالب قوانین موجود و حراست از آراء می توان بیش از گذشته اعتماد مردم را به عنوان سرمایه های اجتماعی به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران افزایش داد.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: سال ۱۳۹۲در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از چهار میلیون و ۱۰ هزار و ۴۱۰ نفر افراد واجد شرایط در خراسان رضوی سه میلیون ۲۸ هزار و ۸۲۰ نفر یعنی ۷۶ درصد شهروندان در این استان مشارکت کردند که از میانگین کشوری دو درصد بیشتر است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *