سراسری 21 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حضور مردم منحصر به انتخابات و راهپیمایى نیست/بسیج؛ سازمانى براى تضمین حضور همیشگى ملت

آوای ورزقان:»حضور مردم منحصر به انتخابات و راهپیمایى نیست/بسیج؛ سازمانى براى تضمین حضور همیشگى ملت

به گزارش آوای ورزقان به نقل از خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی در همایش فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگام استان همدان با بیان اینکه مسئولیت واحدهای مقاومت به دانش‌آموزان سپرده شده است، اظهار داشت: در مدل مردم سالاری دینی مردم نقشی اساسی و با تداوم دارند.

وی با اشاره به اینکه در مدل دموکراسی غربی مردم رأی می‌دهند و بعد همه کارها به دست احزاب سپرده شده و دیگر نقشی برای مردم باقی نمی‌ماند، افزود: این در حالی است که در عمل مردمسالاری دینی بر حضور همیشگی مردم در صحنه بارها تأکید شده که در سخنان امام(ره) و مقام معظم رهبری به وضوح شنیده شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه صحنه های انقلاب تنها راهپیمایی و رفتن به پای صندوق رأی نیست، تصریح کرد: در نظام اسلامی مرزی بین مردم و مسئولان وجود نداد و همه با هم هستند.

وی با بیان اینکه همه می‌خواهند با کمک یکدیگر جامعه را به سمت تعالی سوق دهند، ادامه داد: بسیج برای نهادینه کردن و سازماندهی حضور همیشگی مردم در صحنه تدوین شده است.

سردار نقدی با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم در صحنه بود، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانستند در خانه بنشینند و بگویند که ارتش به جبهه‌ها برود اما به صحنه آمدند و ۳۶ هزار دانش‌آموز بسیجی موید این مهم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دموکراسی غربی کارش به جایی کشیده است که مردم پای صندوق‌های رأی نمی‌روند، اظهار داشت: در انتخابات اخیر آمریکا به قدری مشارکت پایین بود که مسئولان آمریکایی از اعلام میزان مشارکت خودداری کردند و برخی از رسانه‌های آمریکایی ۳۶ درصد و برخی نیز ۱۹ درصد اعلام کردند.

وی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان بسیجی از اوقاتی مانند پیش از مدرسه، بعد از مدرسه و ساعات استراحت برای فعالیت استفاده کنند، تصریح کرد: برای اینکه مدیران مدارس سلایق گوناگونی دارند ما یک الگوی خاص را ابلاغ نکردیم و تعیین اوقات برای فعالیت بسیج را بر عهده تعامل بسیجیان با مدیران مدرسه قرار دادیم.

سردار نقدی با تأکید بر اینکه حضور در نماز جمعه باعث می‌شود بسیجیان از مسائل روز کشور و جهان مطلع شوند، ادامه داد: با حضور در نماز جمعه بسیجیان می‌تواند به هم‌اندیشی پرداخته و از مسائل جارى کشور مطلع شوند.

وی با اشاره به اینکه برای همه اقشار بسیج مجمع تشکیل شده، خاطرنشان کرد: مجمع بسیج دانش‌آموزی نیز در بهمن‌ ماه ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در استخدام نیرو با محدودیت مواجه هستیم، گفت: دولت تنها به ما اجازه می‌دهد به ازای بازنشستگان نیرو استخدام کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط دانش‌آموزان بسیجی انجام می‌شود نباید تکرار و یا در موازات فعالیت آموزش و پرورش باشد و باید به کارهای نو و تازه پرداخت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *