استانی 20 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وجود ۱۳۶ مدرسه با کلاس‌های یک تا ۵ نفره در آذربایجان‌شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس، جعفر پاشایی اظهار کرد: با توجه اینکه سطح‌بندی مناطق به صورت برخوردار، نیمه‌برخوردار و کم برخوردار است و کلاس‌های تک نفره اغلب در مناطق کم‌ برخوردار استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه مناطق کم‌برخودار مناطقی از جمله خداآفرین، چاروایماق، نظرکندی، کلیبر و مناطق عشایری هستند، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته صورت در این مناطق و شناسایی انجام شده متوجه شدیم که در روستا و منطقه‌ای یک دانش‌آموز وجود دارد که از خدمات آموزشی بی‌بهره مانده و از این رو اقدام به تشکیل کلاس‌های تک نفره، دو نفره، سه نفره و چهار نفره داده‌ایم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ادامه داد: تمام خدمات ارائه شده به این دانش‌آموزان مطابق با دیگر خدمات آموزشی در استان بوده و هیچ تفاوتی در آموزش وجود ندارد و همچنین معلمانی که به این مناطق اعزام می‌شوند یا معلمان بومی نزدیک آن منطقه هستند که بعداز ظهرها با حضور در منطقه کم‌برخوردار کلاس‌های درسی را برای آن تعداد از دانش‌آموزان برپا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری آموزش و پرورش به گونه‌ای است که هیچ دانش آموزی به علت محرومیت از خدمات آموزشی بی‌بهره نمانند و بحث محرومیت در آموزش رفع شود.

پاشایی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد مدرسه تک تا پنج دانش‌آموزی در حدود ۱۳۶ کلاس بود، گفت: آمار دقیق در سال جدید در این خصوص در دست وجود ندارد ولی امسال نیز نزدیک به همین آمار مدرسه تک الی پنج نفره در استان در حال برگزاری است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *