استانی 21 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کنسرسیوم صادراتی کفش و چرم در آذربایجان شرقی ایجاد می شود

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا،  شهاب الدین بیمقدار روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در جلسه ای که صبح امروز با مدیران واحدهای بزرگ تولیدی صنعتی داشتیم، قرار بر این شد تا مراحل راه اندازی این کنسرسیوم ها انجام شود.
وی از مدیران این واحدها خواست تا با تشکیل کنسرسیوم های بین المللی، دست دولت و مجلس را برای حمایت از آنها بازتر بگذارند.
بیمقدار همچنین از مذاکرات و رایزنی برای راه اندازی کنسرسیوم لوازم خانگی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کنسرسیوم محصولات خانگی تولید شده در استان را با برندی که برای آن تعریف شده است، به دیگر کشورها صادر می شود.
وی افزود: صادرات کلید اصلی ایجاد اشتغال است از این رو واحدهای تولیدی هم برای رونق تولید و هم رفع معضل بیکاری باید به این سمت حرکت کنند.
بیمقدار خاطرنشان کرد: تبریز در ایجاد و راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی پیشگام شده و با توجه به اینکه این شهر مرکز تولید فرش های دستباف است، در صدد هستیم تا کنسرسیوم صادارتی این کالا را نیز در استان راه اندازی کنیم.
این نماینده مجلس همچنین به تصویب یک فوریت از لایحه دولت برای اختصاص ۱٫۵ میلیارد دلار به روستاها و مناطق کم برخوردار از محل صندوق توسعه خبر داد و گفت: انتظارمان از صنعتگران و نخبگان استانی این است که با تعریف طرح های تولیدی، برای دریافت تسهیلات از این محل که به زودی در مجلس تصویب خواهد شد، آماده باشند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *