سراسری 21 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بازگشت زائران اربعین از کربلا طی ۴ روز/ ویزای زائران ۲ روز تمدید می‌شود

آوای ورزقان:بازگشت زائران اربعین از کربلا طی 4 روز/ ویزای زائران 2 روز تمدید می‌شود

به گزارش آوای ورزقان، به نقل از صبح توس عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در ابتدای ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هدف از این سفر زیارت امام رضا (ع) است و همچنین برنامه دیدار با دو خانواده شهید دفاع مقدس و برخی مسئولین استانی نیز خواهیم داشت.

 

وی افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم  برای برگزاری این روز ستادی در کشور تشکیل شده که دستگاههای مختلفی از جمله وزارت امور خارجه در آن مشارکت دارند و برنامه ریزی های لازم جهت ارائه خدمات به زائران و عزاداران انجام شده است.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک میلیون زائر از ایران وارد عراق شده اند که می بایست هماهنگی و همکاری لازم در جهت خدمت رسانی به این عزیزان صورت بگیرد مضاف بر این بحث برگشت این زائران و تسهیل این امر نیز مد نظر قرار دارد.

 

وی بیان داشت: با توجه به فاصله کربلا تا مرزهای ایران و اینکه وسایل حمل و نقل  در این مسیر به حد کفایت وجود ندارد جهت تسهیل باز گشت زائران از کشور عراق می بایست وسایل حمل و نقل  در حد نیاز فراهم شود این زائران پس از چند هفته اقامت به کشور باز خواهند گشت و این بازگشت در عرض ۴ روز صورت می گیرد.

 

وزیر کشور ادامه داد: طبق هماهنگی هایی که تاکنون صورت گرفته چند دستگاه اتوبوس بدین منظور  اعزام شده اند تا زائران بتوانند بدون دغدغه و با امنیت خاطر به کشور برگردند ،همچنین با توجه به حجم بالای زائران با دولت عراق رایزنی شده تا ویزای مسافران ایرانی به مدت دو روز تمدید شود تا زمان کافی برای بازگشت زائران داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: تا کنون مشکلی در امنیت زائران پیش نیامده و نیروهای بسیج و سپاه در مرزهای کشور مستقر هستند و هماهنگی های لازم با عراق در زمینه برقرای امنیت و آرامش زائران انجام شده است و امیدورایم مشکلی در ایجاد امنیت مسافران پیش نیاید و زائران عزیز در امنیت به کشور بازگردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *