اخبار جهان 28 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سهمیه ‌۲۵ درصدی خانواده شاهد و ایثارگر برای ورود به دانشگاه‌ها حذف شد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۸ آذرماه) در جریان بررسی رفع ایرادات شورای نگهبان از لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در صحن علنی مجلس بند «ب» ماده ۳ و تبصره آن را از متن لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور با ۱۳۷ رای موافق، ۵۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۵۲ نماینده حاضر در جلسه علنی حذف کردند.

براساس بند «ب» ماده ۳ لایحه احکام دائمی لایحه توسعه کشور وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و دستگاه‌های اجرایی ماده دوی قانون جامع خدمات‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران موظف بودند ۲۵ درصد از سهمیه‌های ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، بورسیه‌های تحصیلی داخل وخارج ازکشور، فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی را به همسران و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسران و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد اختصاص دهند.

در تبصره این ماده آمده بود: کسب حداقل ۷۰ درصد حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای کلیه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی از جمله رشته‌های پزشکی برای دارندگان سهمیه الزامی است. این بند جایگزین ماده ۷۰ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب ۲/۱۰/۱۳۹۳ می‌شود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *