تولیدی 29 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دهه فجر امسال ۴ روستای ورزقان برق دار می شود

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی امروز در جلسه  بررسی مشکلات برق رسانی به چند روستای ورزقان، با اعلام اینکه برق رسانی به چهار روستای نصیرآباد، خوراشا، بالوجه و کلغای با ۱۱ میلیارد ریال اعتبار و با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، گفت: این طرح ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
فرماندار ورزقان با اشاره به اینکه چهار روستای دیگر ادشیر ، دونگاه ، عظیم آباد و رستم آباد برق رسانی نشده است، افزود: این روستاها در دل جنگل های ارسباران واقع شده و برق رسانی حتی با سیستم خورشیدی بدلیل وجود ابر و مه در جنگل ممکن نیست و مجبور هستیم با احداث شبکه ۲۰ کیلووات برق رسانی کنیم.
وی ادامه داد: هزینه برق رسانی به این روستا بدلیل مسافت زیاد و کوهستانی بودن زیاد است ولی در جهت محرومیت زدایی و خدمات رسانی بیشتر مطالعات شروع شده و از سال آینده با همکاری دستگاه های اجرایی و شرکت مس سونگون برق رسانی به این روستا انجام می شود.

مدیربرنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی نیز گفت: تا پایان سال جاری ۴۰ روستای صعب العبور و کوهستانی در استان برق رسانی می شود.

حسن غفوریان با اعلام اینکه از ۲ هزار و ۷۵۶روستا در استان ۱۱۶ روستا همچنان از نعمت برق بهره مند نیستند، افزود: نبود جاده دسترسی در روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار و قرارگرفتن بیشتر آن ها در دل صخره و کوه از عمده دلایل مشکلات برق رسانی به این روستاها است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم تا پایان سال با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته ۴۰ روستا از ۱۱۶ روستای باقی مانده استان را به هر نحو ممکن برق دار کنیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *