استانی 29 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم برگزار می‌شود/ هنرمندان آماده ارائه‌ طرح‌های ایرانی – اسلامی مد و لباس باشند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تبریز بیدار، علی محرمی از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مدافعان حرم در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره در رشته‌های شعر، نقاشی، عکس، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی برگزار می‌شود و هنرمندان استان می‌‌توانند آثار خود را در قالب این هنرها به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند .

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جشنواره مدافعان حرم با یاد و نام شهید کریمی از هشترود، همراه خواهد بود لذا اجرای جشنواره نیز در همان شهرستان انجام می‌‌گیرد.

بوی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارج نهادن به رشادت‌‌های رزمندگان جبهه مقاومت، تبیین نقش رهبر انقلاب در هدایت خط مقاومت و ترسیم چهره‌‌ی حامیان تروریست از جمله محورهای جشنواره است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره استانی از ۲۳ تا ۲۷ دی ماه با حضور هنرمندان استان به اجرا درآمده و آثار مورد نظر با حضور ۱۵ تن از داوران مطرح استانی مورد قضاوت قرار می‌‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره استانی مد و لباس، اظهار کرد: این جشنواره در راستای پیشگیری از ناهنجاری‌‌ها در زمینه پوشش و با هدف فرهنگ سازی و ارائه‌‌ی الگوی ایرانی اسلامی مد و لباس اجرا می‌‌شود.

محرمی یادآور شد: این جای تامل دارد که چرا یک برند و طرح کشوری مثل ترکیه به سرعت در جامعه ما اشاعه می یابد اما ما نمی‌‌توانیم فرهنگ غنی خود را در زمینه لباس به منصه‌‌ی ظهور برسانیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس قصد داریم با اجرای جشنواره مد و لباس ضمن ارائه‌‌ی طرح‌‌های بدیع و مطابق با فرهنگ اسلامی ایرانی، در راستای تجاری سازی این طرح ها و تحق اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

محرمی از برگزاری این جشنواره در فروردین ماه خبر داد و افزود: البته هنرمندان می‌‌توانند از هم اکنون آثار خود را در رشته‌‌های طراحی، دوخت، نقاشی و پژوهش ارائه کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *