اسلایدر 30 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نقش حیاتی والدین در پیشگیری از اعتیاد/ پیش گیری اولویت ما در بحث مواد مخدر است

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ورزقان با تاکید بر اینکه روحیه تعامل و همکاری در بین ادارات شهرستان افزایش یافته است، اظهار داشت: تمامی ادارات شهرستان با هدف پیشگیری از شیوع مواد مخدر در جامعه برای ۶ ماه دوم امسال برنامه ریزی و قریب به ۵۰ درصد این برنامه ها را اجرایی کرده اند.

وی گفت: از آنجایی که آموزش نقش غیرقابل انکاری در آگاه سازی خانواده ها و افراد نسبت به ناهنجاری های اجتماعی دارد از برگزاری کارگاه های آموزش پیشگیری از اعتیاد در بسیاری از روستاهای شهرستان خبر داد.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه تاپایان سال دسته کم ۲۰ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در روستاهای شهرستان برگزار می شود، تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در حد قابل قبولی فعال شده است و به خوبی ماموریت های خود را پیش می برد.

وی افزود: عملیات اجرایی کمپ ترک اعتیاد شهرستان به صورت قابل توجهی پیشرفت فیزیکی داشته و بسیاری از مجوزهای لازم را اخذ کرده است و پیش بینی می شود نهایتاً تا دهه فجر امسال راه اندازی شود.

یحیوی راه اندازی کمپ ترک اعتیاد در شهرستان را به معنای کاهش هزینه های خانواده های معتادین دانست و عنوان کرد: برنامه های برای اشتغال معتادین در حال ترک در کمپ ترک اعتیاد و بعد از پاک شدن افراد مذکور داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی نیزدر این جلسه با اشاره به اینکه آقای یحیوی سال گذشته به عنوان فرماندار نمونه در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده است، گفت: ثمرات حضور ایشان از هم اکنو ن در شهرستان بروز یافته و شهرستان ورزقان درحوزه مبارزه با مواد مخدر از رتبه ۱۷ استانی به رتبه سوم در ۲ ماه اخیر دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن پس از ناکامی های متعدد در جنگ سخت با روش های نرم و بسیار پیچیده سعی در ضربه زدن به جمهوری اسلامی دارد، خاطر نشان کرد: اعتیاد، و بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نتیجه جنگ نرم دشمن است؛ جنگی بسیار سخت و پیچیده است.

سردار نصرتی بیکاری را ریشه بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد دانست و گفت:  در زمینه فضای مجازی که تاثیر گذاری قابل توجهی نسبت به فضای حقیقی می گذارد در کشور غفلت شده و این فضا اکنون به عنوان یک تهدید به ویژه در بحث مواد مخدر مطرح است.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم در اثر ناآگاهی تحت عناوین مختلف در دام اعتیاد گرفتار می شوند که در این بین جوانان، دانشجویان، دانش آموزان و بانوان بیشتر از سایرین در معرض آسیب قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه خانواده ها قربانیان و هدف اصلی دشمن در عرصه های جنگ نرم هستند، گفت: باید با توان از مهمترین سرمایه کشور یعنی خانواده های با ایمان حفظ و حراست نموده و از این طریق جامعه را از آسیب ها مصون نگه داشت.

وی خاطر نشان کرد: اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه است که در این راه از تمامی ظرفیت های موجود استفاده می شود چرا که بر اساس اعلام نظر بسیاری از کارشناسان اعتیاد ریشه در بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی دارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *