اخبار جهان 30 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نابودی ۶۲ هزار موضع تروریستی پرونده همکاری نظامی دمشق و مسکو

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا ،وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه در گزارش خود همچنین از حمله موفق به بیش از ۶۲ هزار هدف تروریستی در جریان عملیات بمب افکن ها، واحدهای موشکی و دریایی روسی خبر داد.
از سوی دیگر، نیروی هوافضای روسیه در زمان کوتاهی توانست تمامی تاسیسات لازم را برای اجرای عملیات نظامی در پایگاه حمیمیم استان لاذقیه سوریه (محل استقرار نیروهای روسی) ایجاد و عملیات هوایی را آغاز کند.
همکاری های نظامی روسیه و سوریه در چارچوب درخواست رسمی این کشور برای سرکوب گروههای مسلح و تروریستی مورد حمایت آمریکا و کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری از ۹ مهر ماه سال گذشته شکل گرفت.
نخستین پرواز بمب افکن های روسی مستقر در پایگاه حمیمیم برای بمباران تروریست ها در ناآگاهی کامل غرب از برنامه ریزی های قبلی دمشق و مسکو آغاز شد.
روسیه که از دیرباز متحد نظامی و سیاسی سوریه به شمار می رود، پس از گذشت چهار سال از اقدام چند کشور غربی و عربی در تشکیل گروههای تروریستی و پیشروی های نگران کننده داعش و جبهه النصره در مناطق مختلف حتی تا دمشق، در عملیاتی پنهانی و پوشش داده شده، جنگ افزارها و شماری از نظامیان خود را به پایگاه حمیمیم سوریه منتقل کرد.
دهها فروند انواع بمب افکن های سوخو و جنگنده های پشتیبانی کننده همراه بالگردها، ناوها و ناوچه های تجسسی و جنگی از جمله ناو هواپیما بر آدمیرال کوزنتسوف و رزمناو اتمی پترکبیر، هواپیماهای شناسایی و پهپادهای جمع آوری اطلاعات، ساختار عملیاتی نیروهای روسیه در سوریه را شکل می دهند.
افزون بر استفاده از توان این نیروها در بمباران مواضع تروریست ها به ویژه جبهه النصره و داعش، نیروی دریایی روسیه نیز با استفاده از ناوها و زیردریایی های خود اهداف زیادی را زیر موشکباران قرار داده و همزمان هواپیمای قاره پیمای توپولف با دهها پرواز رفت و برگشت از خاک روسیه، عملیات ضد تروریستی را تشدید کردند.
پس از این دستاوردهای ضدتروریستی، واشنگتن در اسفند ماه سال ۹۴ مجبور به توافق با مسکو برای برقراری آتش بس سوریه شد.
روسیه در اجرای این راهبرد از همگرایی ها و همکاری های سیاسی و منطقه ای ایران نیز بهره می گیرد و دو کشور توانسته اند، راههای پیش روی اردوگاه ضدسوری را برای اجرای نقشه سرنگونی حکومت سوریه ببندند.
مسکو ضمن تاکید بر اینکه به سرکوب تروریست ها به عنوان یک خطر جهانی همچنان ادامه خواهد داد و حاضر به مذاکره با آنان نیست، بارها اعلام کرده که دولت بشار اسد براساس مقررات بین المللی مسئولیت حکومت قانونی در سوریه را دارد و ارتش این کشور نیز تنها نیروی قابل اعتماد و توانمند در مبارزه زمینی با تروریسم است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *