استانی 30 آذر 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کشف ۱٫۳ تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی/ دستگیری ۱۴ هزار قاچاقچی و توزیع‌کننده مواد مخدر

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس ، محمدعلی نصرتی عصر امروز در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در ۹ ماهه جاری هیچ کارگاه تولید مخدر کشف نشده و این در حالی است که سال گذشته دو فقره کارگاه در مدت مشابه کشف شده بود.

وی با بیان اینکه ۷۰۶ نقطه استان پاک‌سازی شده که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است، افزود: نسبت به کشت خشخاش و شاهدانه کاملا تسلط یافته‌ایم و اقدامات ما عمدتا پیشگیرانه است تا پیگیرانه و برخورد؛ ضمن اینکه بر عطاری‌ها و گلخانه‌ها هم نظارت جدی داریم.

نصرتی اذعان داشت: در حوزه فرهنگی و پیشگیری محوریت اقدامات بر محیط‌های خانواده، محیط‌های کار و فضاهای تفریحی است و از تمام رسانه‌ها و صدا و سیما تشکر می‌کنم که اقدامات ارزنده‌ای در این ارتباط انجام داده‌اند؛ آموزش و پرورش هم ورود جدی داشته و ما به خروجی اقدامات بسیار امیدوار هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان و حمایت‌های اجتماعی در مرکز ماده ۱۶ و سایر مراکز شاهد روند مطلوب امور و اقدامات متولیان امر هستیم هر چند برخی از موارد زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه ما بر اساس نرمی که تعریف شده در جلسات شورای هماهنگی هر ماه یک جلسه تشکیل دادیم و امروز نهمین جلسه را برگزار کرده‌ایم و استان ما جزو استان‌های ممتاز به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: در تعدادی از شهرستان‌ها مثل سراب، ورزقان، اهر و هشترود بیشتر از انتظار اقدام کرده‌اند و برخی شهرستان‌ها متاسفانه آنطور که باید مسئله را جدی نمی‌گیرند.

این مسئول تاکید کرد: ۸۹ درصد قتل‌ها، ۸۲ درصد تجاوزها، ۵۰درصد سوانح ناشی از رانندگی، ۶۲ درصد درگیری‌ها، ۵۰ درصد همسرآزاری‌ها و ۳۸ درصد کودک آزاری‌ها ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل بوده و اکثر معضلات و انحرافات اجتماعی ناشی از پدیده زشت اعتیاد است که اگر به درستی به مردم تبیین کنیم می‌توانیم جلوی بسیاری از نابسامانی‌ها را بگیریم.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *