اخبار جهان 02 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بذر امید، وفاق و همدلی را بجای سیاه نمایی ها بکاریم

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، سید رضا صالحی امیری عصر پنجشنبه در شورای اداری استان خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای کشور افزود: بطور قطع یقین مسائل و مشکلات استان خوزستان را به دولت منتقل و در اولویت کارها قرار خواهیم داد.
وی به شرایط موجود کشور اشاره و ضمن تاکید و توصیه همگان بر هوشیاری و دقت بیشتر در شرایط کنونی تصریح کرد: در حال عبور از یک قله پر پیچ و خم برای رسیدن به اهداف متعالی و بلند نظام و انقلاب و در آستانه جهش بزرگ برای تمدن سازی نوین هستیم.
صالحی امیری همچنین بزرگترین و ضروری ترین نیاز امروز کشور را وفاق، نشاط، همدلی، امنیت، ثبات و آرامش دانست.
عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه اعتقاد دارم در سه حوزه داخلی، ملی – منطقه ای و بین المللی مباحث بنیادی داریم که عمدتا با چالش هایی مواجه است، گفت: در حوزه داخلی موضوع اقتصادی و اجتماعی، ملی – منطقه ای ایجاد امنیت و ثبات و عرصه بین المللی دفاع از حقوق حقه مردم از مهمترین این مباحث به شمار می آید.
وی همچنین لغو تحریم ها، بازگشت به شرایط عادی، فراهم کردن امکان صادرات و… را از دستاوردهای دولت در عرصه بین الملل عنوان کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقایسه برخی استانها از لحاط پیشرفت و رسیدگی نسبت به استان خوزستان نیز گفت: البته برخی استانها نیز از نظر بعضی شاخص ها وضعیتشان بهتر از خوزستان نیست، از این رو نباید ایجاد یاس و ناامیدی کرد بلکه باید امید، نشاط، انسجام و فرهنگ مهم ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج دهیم.
وی تصریح کرد: در کشور سال ۹۱ درآمد نفتی ۱۱۴ میلیارد دلار بود در سال ۹۴ به ۲۳ میلیارد دلار کاهش یافت، اما برآورد ما امسال این است که درآمد نفتی به ۳۳ میلیارد دلار افزایش یابد از این رو اگر چالش هایی را می بینید، مسائل و مشکلات موجود ناشی از شرایط کنونی کشور است.
صالحی امیری افزود: باید در گذشته تلاش می شد بعضی از زنجیره های به هم قفل شده پاره و مشکلات رفع می شد، اما نه تنها ایننشد نشده بلکه بصورت ارث این مشکلات به این دولت که میزان آن هم کم نبود، منتقل شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع شرایط ایران در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: تا مدتی پیش همه دولت ها علیه ایران انسجام داشتند، اما مشاهده کردید که این موضوع مهم در این دولت شکسته شد و بیشتر دولت های علیه ایران با ایران شدند.
صالحی امیری تصریح کرد: اساسا اگر روند گذشته را دنبال می کردیم و سیاست های قبلی را، چاره ای جز به سمت جنگ رفتن نداشتیم زیرا نخست وزیر فرانسه در گفت وگوی با حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری گفته بود که در باره جنگ علیه ایران تصمیم مان نهایی ولی زمان آن مشخص نبود.
وی ادامه داد: اگر گزینه های روی میز و تهدیدها و تحریم ها و … برداشته شد حاصل تلاش این دولت بود.
عضو کابینه دولت یازدهم در عین حال تاکید کرد: تدبیر و درایت رهبر معظم انقلاب، دولت، مجلس و نظام، دشمن را خلع سلاح کرد و امروز امنیت و آسایش در سایه تعامل و گفت وگو بوجود آمده است.
صالحی امیری ادامه داد: امروز رسانه ها، دیپلماسی، مغزهای دانش بنیان هر کدام خود یک قدرت هستند از این رو توانستیم از طریق دیپلماسی منافع ملی کشور را تامین کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود گفت: هر نماینده مجلس یا مسوولی بتواند یک درصد آمار طلاق را کاهش دهد و در صدد رفع مشکلات مردم برآید او یک فرد انقلابی است و اگر کسی بتواند فقر و فساد را از کشور دور کند به او می توان گفت فرد انقلابی، اینکه فضای کشور را آلوده و پرتنش کنیم و ایجاد یاس و نا امیدی کنیم به این افراد، انقلابی نمی توان لقب داد، بلکه آنها به ضرر کشور و مردم حرکت می کنند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات هسته ای، این مهم را از دستاوردهای این دولت برشمرد و گفت: اگر برجام نبود، امروز کجای دنیا ایستاده بودیم، دو راه بیشتر نداشتیم یا باید به جنگ تن می دادیم و یا از طریق مذاکره احتیاجات کشور را تامین می کردیم، اما همگان مشاهده کردند که با درایت وتدبیر مقام معظم رهبری و تلاش دولت، حمایت و پشتیبانی مردم، جمهوری اسلامی ایران تسلیم غرب و آمریکا نشد.
وی تاکید کرد: در مذاکرات چیزی را از دست ندادیم بلکه منافع ملی کشور را تامین کرده ایم. اگر طرف مقابل بد عهدی کرده او بازی را باخته، از این رو چرا در کشور به جای داد و فریاد بر سر بدعهدی های طرف مقابل به خودی حمله می کنیم.
صالحی امیری تصریح کرد: در اختلاف افکنی، انگ زنی، تهمت، حاشیه سازی، جوسازی و منفی بافی در کشور توسط برخی، زیان را فقط عاید کشور و مردم می کند، از این رو بیایید دست در دست هم دور از اختلاف و هر گونه حاشیه سازی، با وحدت، همدلی، هم رنگی، انسجام و هم گرایی را که بزرگترین سرمایه است جایگزین موارد فوق کنیم زیرا بزرگترین نیاز مردم و ایران وفاق و همدلی، ثبات و آرامش در کشور است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: مردم امروز از دعوا و تنش خسته شده اند زیرا دراین فضای فساد و انگ زنی و اختلاف توسعه شکل نمی گیرد، اما در فضای تعامل، آرامش و همگرایی شکل خواهد گرفت.
صالحی امیری به زندگی مسالمت آمیز مردم و قوم های مختلف در استان خوزستان اشاره و از هر یک به عنوان ارمغان خیر و برکت که رنگین کمان زیبایی را تشکیل داده اند یاد کرد و گفت: خوزستان ایران کوچک است، همه آنچه که در این کشور دنبال آنیم از جمله سرمایه های اقتصادی، مسائل دینی، مذهبی، معنوی و اجتماعی در این خطه وجود دارد.،
وی تاکید کرد: چالش و بحران در کشور نداریم، چرا باید بی جهت چالش و بحران سازی کنیم، نه لرها، عرب ها، شوشتری ها، بهبهانی ها، آبادانی ها، خرمشهری ها و همه و همه در این استان مشکل ندارند، مشکل ایجاد نکنیم، بگذاریم مردم این خطه کنار هم با وحدت و همدلی و یکصدایی زندگی کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: امروز کشور بیش از هر زمانی نیازمند ثبات، آرامش و نشاط است از این هر کس در هر لباس و پستی و در هر مقام و جایگاهی این معادله را بر هم زند بر این ملت شریف و بزرگوار خیانت کرده است.
صالحی امیری با اشاره به امنیت موجود در کشور گفت: امروز چون امنیت داریم قدر آن را نمی دانیم، این امنیت را مدیون خون ایثارگری ها و رشادت های شهدای این مرز و بوم هستیم.
به گفته وی، نقطه ثقل امنیت ما خوزستان است، خوزستان نماد مقاومت نه تنها در کشور بلکه در دنیا است. اگر امروز به ما حمله نمی کنند دشمنان ما از سر آگاهی دست به این کار نمی زنند زیرا ایران را در دوران دفاع مقدس تجربه کرده اند.
وی با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت یازدهم گفت: امروز خوشبختانه به جایی رسیده ایم که در ۶۰ سال گذشته سابقه نداشته که ایران محور فروش نفت قرار گیرد. ما هم نفت و هم قیمت آن را توانستیم ۱۰ درصد افزایش دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مدیریت تحولات منطقه افتخار بزرگی است که نصیب ما شده و از سویی حجم وسیعی از کشورها برای سرمایه گذاری آمادگی خود را به صورت دوطرفه اعلام داشته اند، نباید این شرایط را از دست بدهیم.
صالحی امیری به یک سری اختلاف افکنی ها و ایجاد فضای یاس و نا امیدی در کشور توسط برخی اشاره کرد و گفت: در نظامی که همه زیر یک چتر و سقف با یک رهبر، دولت، روحانیت معظم و مجلس شورای اسلامی زندگی می کنیم چرا باید اختلاف داشته باشیم.
به گفته وی، برای رسیدن به توسعه شاید مسیرهای مختلف را انتخاب کنیم اما در معنویت، رهبری یگانه، دولت و … اختلافی نداریم.
وی تاکید کرد: به شدت نیازمند امید و نشاط در جامعه هستیم ، به ویژه سراسر خوزستان نیازمند تعامل و امید و نشاط هستند.
صالحی امیری تاکید کرد: آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اجتماعی در کشور محصول عدم تولید نشاط و امید در جامعه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در وزارتخانه ارشاد پرچم وحدت و برادری را بلند کرده و با هیچکس بنای ناسازگاری و نابرابری ندارم.
صالحی امیری افزود: روحانیت، مسجد و محراب را محور توسعه و وحدت می دانیم.
وی تاکید کرد: باید دنیا امروز یک صدا را از جمهوری اسلامی ایران بشنود و آن صدایی است که بر محور رهبری، وفاق و وحدت میان مردم ایران ایجاد شده است.
به گفته صالحی امیری، خوزستان نیز زمانی به توسعه می رسد که از آن یک صدا در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم بلند شود.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، ایثارگران، ‌جانبازان و رزمندگان اسلام گفت: ایرانیان مدیون به خوزستان و شهدا و جانبازان هستند زیرا آنها در تداوم این سرزمین تلاش کرده اند از این رو باید راه حرکت این ملت برای پیمودن قله های توسعه تسهیل شود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *