استانی 03 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ازدواج ۳۹۴۴ دختر زیر ۱۵ سال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش آوای ورزقان ، احد جودی ظهر در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند ارائه هوشمند در ثبت احوال استان اظهار داشت: طبق آخرین آمار جمعیت شهرستان تبریز یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۶۲ نفر است.

وی افزود: طی ۸ ماهه امسال ۴۷ هزار و ۳۳۱ واقعه ولادت در استان آذربایجان‌شرقی به ثبت رسیده است. که ۹۹٫۷ درصد این ولادت‌ها در زمان قانونی ۱۵ روز به ثبت رسیده است.

جودی گفت: ۵۲ درصد ولادت‌ها به عبارتی ۲۴ هزار و ۵۶۷ نفر پسر و ۴۸ درصد معادل ۲۲ هزار و ۷۶۴ نفر دختر بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد ولادت‌ها در مناطق شهری و ۲۹ درصد در مناطق روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی تعداد فوتی‌های به ثبت رسیده در هشت ماهه امسال را ۱۴ هزار و ۲۹۸ نفر اعلام کرد و گفت: ۹۹٫۳ درصد فوتی‌ها در وقت قانونی ۱۰ روز به ثبت رسیده است.

زهرا و ابوالفضل اسامی پرطرفدار در آذربایجان

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اظهار داشت: طی هشت ماهه امسال، اسامی زهرا و ابوالفضل، دو اسم پر انتخاب از سوی خانواده‌ها برای نوزادان در استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

جودی گفت: پنج اسم پرطرفدار برای نوزادان در آذربایجان‌شرقی به ترتیب ابوالفضل با یک هزار و ۲۱۸، علی یک هزار و ۱۱۴، امیر علی یک هزار و ۹۹، مهدی ۸۶۵ و امیرحسین ۸۲۲ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: در این مدت پدر و مادرها برای یک هزار و ۶۶۰ نوزاد دختر اسم زهرا، یک هزار و ۵۴۵ نوزاد فاطمه، ۶۲۵ نوزاد یسنا، ۵۸۸ نوزاد اسرا و برای ۵۴۸ نوزاد نام نازنین‌زهرا را انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ هزار و ۲۲۲ ازدواج رخ داده است گفت: از ازدواج‌های انجام شده در سال گذشته ۶ نفر از پسران و ۳ هزار و ۹۴۴ نفر از دختران زیر ۱۵ سال سن داشتند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *