اخبار جهان 06 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دفع حملات داعش به موصل و هلاکت بیش از ۷۰ تروریست

به گزارش آوای ورزقان به نقل از الفرات نیوز، فرماندهی عملیات قادمون یا نینوی (نینوا ما می‌آییم) روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای عراقی ضمن دفع حمله تروریست‌های داعشی به موصل، بیش از ۷۰ تن از آن‌ها را به هلاکت رساندند.

عبدالامیر رشید یارالله در بیانیه‌ای گفت: عملیات پاکسازی جاده‌ها و ساختمان‌ها در مناطق آزاد شده موصل همچنان در حال انجام است.

وی افزود که تروریست‌های داعشی تلاش کردند که خود را به یگان‌های پلیس فدرال در جنوب البوسیف کنند که این یگان‌ها ضمن منهدم ساختن دو خودروی بمب‌گذاری شده، بیش از ۲۱ تروریست را به هلاکت رسانده و شماری از آنها را زخمی کردند.

این فرمانده عراقی افزود: تروریست‌ها تلاش کردند که با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده به محل استقرار یگان‌های تیپ نهم زرهی در محله الانتصار و السلام و الشیماء در جنوب شرق ساحل چپ موصل حمله کنند که این یگان‌ها موفق شدند چهار خودروی بمب‌گذاری شده و سه خودروی حامل تروریست‌ها را منهدم ساخته و ۵۱ تن از آن‌ها را به هلاکت برسانند.

یارالله اظهار داشت که با استناد به اطلاعات به‌ دست آمده از دستگاه‌های اطلاعاتی، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی مرکز تجمع تروریست‌های داعشی در محله الوحده را بمباران کردند که در پی این حمله ۲۵ تروریست داعشی که در یکی از مخفی‌گاهها در این محله پناه گرفته بودند به هلاکت رسیدند. این تروریست‌ها قصد داشتند به یگان‌های عراقی حمله کنند که تحرکات آن‌ها از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی عراق رصد شد.

عملیات آزادسازی نینوا از ۲۶ مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها محله را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *