استانی 06 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

حماسه ۸ دی تبریز جرقه خیزش ایرانیان در برابر فتنه بود/ حماسه ۹ دی طراحان انقلاب رنگی و مخملی را رسوا کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از فارس، حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز ۹ دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

حماسه ۹ دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات ملت قهرمان ایران به حساب می‌آید.

مسؤول بسیج رسانه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد زمینه‌های شکل‌گیری حماسه ۹ دی گفت: در سال ۸۸ جریان‌هایی در غرب، آمریکا و صهیونیسم جهانی در حال وقوع و شکل‌گیری بود که قصد داشتند در امور داخلی ایران دخالت کنند و یکی از گزینه‌های دولت بوش حمله نظامی به ایران بود اما روحیه جهاد و شهادت‌طلبی، روحیه انقلابی و همیشه در صحنه بودن مردم ایران باعث شد آنها از پرداختن به حمله نظامی منصرف شوند.

سید مسعود نقیب افزود: کارشناسان صهیونیستی آمریکا ‌نشین در امور ایران مطرح کردند که نمی‌توانند با تحریم و حمله نظامی به کارزار و مبارزه با ملت ایران برخیزند بنابراین آنها تصمیم گرفتند از راه‌های دیگری وارد شوند.

*حمله به مراجع تقلید اولویت مهم استکبار

کارشناس امور فرهنگی و رسانه‌ای تبریز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آنان حمله و زیر سئوال بردن مراجع تقلید بود چرا که معتقد بودند تا زمانی که مردم به دستور مراجع تقلید امری را بر خود واجب می‌دانند دیگر نمی‌توان جلوی آنها را گرفت.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های آنان این بود که روحانیت را مسخ کرده و در مرحله بعدی ارزش قیام امام حسین (ع) را کم رنگ کنند و مکتب پربار امام حسین(ع) را از مردم ایران بگیرند بنابراین در برهه‌ای از زمان با استفاده از مداحی‌ها و اشعار نوحه‌خوانی سعی کردند به این اهداف خود نزدیک شوند.

*کارشناسان پنتاگون در صدد ضربه زدن به نهضت سرخ حسینی و انتظار سبز مهدوی

نقیب افزود: ده‌ها کارشناس در پنتاگون روی این مسئله همفکر شدند که چگونه می‌توان به ولایت فقیه، نهضت سرخ عاشورا، انتظار سبز مهدوی و انتظار فرج ضربه بزنند، حتی در همان سال حرکت‌ها و ارتباطاتی صورت گرفت و در این زمینه میلیاردها دلار خرج کرده و زمینه‌های این اقدامات را فراهم کردند و موقعیتی فراهم شد تا به ارکان نظام اسلامی حمله کنند آنها حرمت روز عاشورا را شکسته و با به راه انداختن تئاترهای خیابانی به امام توهین کردند و حوادث رخ داده به گونه‌ای پیش می‌رفت که امت حزب الله نیز احساس خطر کردند.

حماسه بی نظیر مردم تبریز در ۸ دی

وی ادامه داد: از آن جایی که تبریز به عنوان ام‌البلاد مناطق آذری‌نشین مطرح است و مردم تبریز مردمی آگاه و حساس به امور منطقه و کشور خود هستند به صورت خود جوش در هشتم دی ماه حماسه بی‌نظیری از خود خلق کردند و آیت الله مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نیز در راس حرکت خود جوش مردمی در زمینه اهانت دشمن به نهضت عاشورا، ولایت فقیه و حضرت امام خمینی(ره) شجاعانه سخنان عمار گونه خود را بیان فرمودند.

نقیب گفت: بعد از حرکت حماسی مردم تبریز در هشتم دی ماه از شهرهای مختلف از جمله مشهد، رشت، اردبیل، کرج، یزد و… با بنده تماس گرفتند و حرکت تبریز را قهرمانانه توصیف کردند.

همه این مسائل دست به دست هم داد و حماسه ۹ دی رقم خورد و این حماسه از انقلاب اول که پیروزی انقلاب بود و انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود مهم‌تر و حساس‌تر است.

مسؤول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی پایان ندارد و لازم است همه ما با افزایش بصیرت و آگاهی جلوی فتنه‌های نو  و توطئه‌ها را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: با وحدت و حضور در صحنه، عهد و پیمان، دین و میثاق خود را با ولایت فقیه که نتیجه خون و آرمان شهداست حفظ کنیم.

براندازی نظام جمهوری اسلامی  مهم‌ترین هدف جریان فتنه

تحلیل گر مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: جریان فتنه با همکاری دلارهای استکبار جهانی، حمایت و هدایت شد و مهم‌ترین هدف آن براندازی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی تصریح کرد: اگر بر خیال باطل آنها براندازی نظام جمهوری اسلامی  هم محقق می‌شد مطمئنا به هیچکدام از این جناح‌ها و افرادی که آگاهانه یا ناآگاهانه در دام پهن شده دشمن گرفتار شده‌اند رحم نمی‌کرد.

نقیب خاطرنشان کرد: نگاهی به پرونده‌های این افراد نشان می‌دهد حتی بعضی آقازاده ها وارد این ماجرا و قضایا شده بودند.

 مسؤول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمایت‌های بنیاد سورس از جریان فتنه و برنامه‌ریزی‌های این بنیاد اظهار داشت: بنیاد سورس و پنتاگون آمریکا و جریان امپریالیسم، صهیونیسم و انگلیس افرادی که در داخل و خارج از کشور با دلارهایی که گرفته بودند از این جریان حمایت و پشتیبانی می‌کردند و سرانجام نیز با هوشیاری و با حضور به موقع ملت مسلمان و انقلابی ایران اسلامی در صحنه تمام نقشه‌های آنان نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده آقازاده‌هایی در نقاط مختلف تهران پیچیده‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های کامپیوتری را مستقر کرده بودند و همه ابعاد این جریان را مدیریت و هدایت می‌کردند و طبق برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده به ارزش‌ها و نمادهای اسلامی و به اهداف قیام سرخ حسینی و مکتب عاشورا حمله کردند،  پاره کردن عکس حضرت امام راحل، حمله به مساجد و  پایگاه‌های مقاومت بسیج، سر دادن شعارهای آن چنانی، هتک حرمت افراد و مقدسات و … از دیگر کارها و اقدامات جریان فتنه بود.

تقلب در انتخابات آخرین ترفند جریان فتنه

وی افزود: آخرین ترفند جریان فتنه بهانه تقلب در انتخابات بود و همه طرح‌ها در CIA و پنتاگون برنامه‌ریزی شده بود که مدت‌ها قبل از فتنه دو نفر صهیونیسم آمریکانشین با نظریه‌هایی که داشتند اعلام کردند با تحریم اقتصادی و تهدید نظامی نمی توان ایران را از پا درآورد بنابراین گفتند باید با ابزار فرهنگی و از طریق حمله به ارزش‌ها، اصول و مبانی دینی و مقدسات اسلامی، اعتقادات مردم ایران را سست کرده  و به مرور و به تدریج آنها را از پا درآوریم.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: بر این اساس حمله به اهداف قیام عاشورا و مکتب سرخ حسینی  و مکتب سبز مهدوی و انتظار فرج و حمله به مراجع تقلید و مجتهدین را در اولویت قرار دادند.

بنا به گفته مسؤول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی اهداف کوتاه مدت جریان فتنه حمله به مقدسات دینی و اسلام بود و اهداف بلند مدت آنها نیز زدودن ارزش های دینی و اسلامی، تغییر اندیشه ها و افکار مردم نسبت به اسلام و انقلاب بود و اینکه ایران را در جهان منزوی کرده و  قداست انقلاب و اسلام را از بین ببرند.

*حذف مقدسات از دایره واژگان مردم ایران

مسؤول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آنها در صدد این هستند که عبارت‌ها، ارزش‌ها و کلمات مقدسی همچون شهید و شهادت طلبی، دفاع مقدس، جهاد، ولایت فقیه، حماسه حسینی، انتظار فرج، و نام حضرت امام و رهبر معظم انقلاب را از دایره واژگان مردم ایران حذف کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تمام بیانات و سخنرانی‌های خود خطر جریان فتنه را گوشزد  کرده و ابعاد مختلف ان را برای مردم تحلیل و تشریح می‌کنند.

نقیب تصریح کرد: در جریان فتنه بعضی از افراد بی بصیرت بودند که با بی بصیرتی خود به جریان فتنه دامن زدند در کنار این افراد بی‌بصیرت بعضی افراد نیز بی‌تفاوت بودند و همان  وقایع بعد از رحلت حضرت پیامبر را به راه انداختند.

مسؤول بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این که پیدایش چنین برنامه‌ها و انحرافات فتنه‌های نوین هستند  که با سیستم جدید و ایده‌های جدید به میدان آمده‌اند، خاطرنشان کرد: حمله به ائمه جمعه و حوزه‌های علمیه از جمله اهداف و نوعی فتنه برای ترویج و گسترش عقاید منحرف و بدعت‌ها هستند

کارشناس امور فرهنگی و رسانه‌ای تبریز با اشاره به جریانات و مسائل منطقه‌ای که در مناطق مختلف دنیا به وقوع می‌پیوندد، اظهار داشت: یکی از فتنه‌های جدید گسترش جریان‌های تکفیری و داعش است تا جلوی مقاومت و بیداری اسلامی را بگیرد که الان در عراق و سوریه مردم و حزب الله در حال فعالیت هستند و مقاومت همه جانبه در برابر این جریان تکفیری در این اواخر منجر به پیروزی و آزادسازی شهر حلب شد.

آزادسازی حلب معادلات جهانی را بر هم زد

سید مسعود نقیب با اذعان به این نکته که  آزادسازی حلب تمام معادلات جهانی را به هم زد، اظهار داشت: حمایت از سوریه، عتبات و جبهه مقاومت یکی از اصول و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در این شرایط، بصیرت لازم است که این مسائل را تجزیه و تحلیل کنند.

نقیب داشتن بصیرت، آگاهی و قدرت تحلیل و تشریح مسائل را لازمه یک اندیشه سالم و فکر صحیح دانست و افزود: افراد و دلسوزان انقلاب باید بصیرت زیادی داشته باشند. با بصیرت به تمام مسائل نگاه کنند و طبق  فرمایشات امام راحل وقتی دشمن در جایی از ما تعریف می‌کند باید از آن بترسند.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *