استانی 08 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

موضوع واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به شستا باید سریعاً در هیئت دولت بررسی شود/ تفکیک شرکت ملی مس آذربایجان از شرکت ملی مس ایران در بازار بورس

به گزارش آوای ورزقان، احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به جلسه‌ی دیروز نمایندگان آذربایجان‌شرقی با وزیر صنعت و معاونین وی، اظهار داشت: در این نشست به طور جد از نعمت‌زاده خواستیم هرچه سریع‌تر واگذاری کارخانه ماشین‌سازی به مجموعه‌ی شستا در هیئت دولت مطرح شود تا بلکه گرهی از مشکلات ماشین‌سازی باز شود.

وی ادامه داد: شخص وزیر صنعت با واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا موافق است لکن وزارت اقتصاد و دارایی مخالف این روند می‌باشد و معتقد است چنانچه این کارخانه از بابت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی به شستا واگذار گردد، پولی عاید سازمان خصوصی‌سازی نخواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه وزرا باید مشکلات‌شان را با یکدیگر حل کنند، عنوان کرد: چنانچه وزارت اقتصاد، وزارت صنعت را همراهی کند، واگذاری ماشین‌سازی در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد.

وی به درخواست نمایندگان از نعمت‌زاده مبنی بر شناسایی و پایش معادن نیز اشاره کرد و توضیح داد: ما از نعمت‌زاده خواستیم سهام شرکت ملی مس آذربایجان از شرکت ملی مس ایران در بورس جدا شود و او قول داد هرچه سریع‌تر این خواسته‌ی نمایندگان را محقق کند و به دنبال این امر احداث شهرک مس در دستور کار قرار گیرد.

بیگی با بیان اینکه فعال شدن شهرک‌های صنعتی بعثت و اسکو از دیگر مطالبات نمایندگان استان از وزیر صنعت و معدن بود، ابراز کرد: از نعمت‌زاده خواستیم تعرفه‌ی واردات تراکتور را افزایش دهد تا از واردات بی‌رویه تراکتور و وارد شدن ضربه بر پیکره تولید ملی جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان بیان داشت: بعد از اتمام بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر صنعت برگزار خواهد شد، تا نتیجه‌ی مطالبات نمایندگان از نعمت‌زاده مورد بحث قرار گیرد و گزارشات اقدامات انجام یافته اخذ شود.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *