استانی 10 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ناگفته های آیت الله شبستری از نقش برخی عوامل در فتنه۸۸/در پاسخ به نقض برجام سهل انگاری صورت نگیرد/مسئولین استانی خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده نکنند

آیت الله مجتهد شبستری یکی از بزرگانی است که ناگفته های بسیاری را از وقایع مهم انقلاب دارد و همواره پشتیبان نیروهای مومن و انقلابی در سطح استان بوده که رهبرانقلاب از وی به عنوان “نعمت و برکت برای استان و نیروهای انقلابی” یاد کرده اند. وی که در مقاطع مهم و حساس انقلاب  عمارگونه به دفاع از ولایت پرداخته، بار دیگر با سخنان بصیر خود در ۸ دی ۸۸ باعث شد تا قیام تاریخی ۹دی مردم ایران پرشکوه تر شود. تصمیم گرفتیم تا در سالروز قیام تاریخی ۸ دی مردم تبریز گفتگویی را با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و عضو مجلس خبرگان رهبری انجام دهیم و آنچه می خوانید مشروح گفتگوی یک ساعته ما می باشد.

بنده هم خبرها و تحلیل های تبریزبیدار را مشاهده کرده و آن را رسانه ای انقلابی و متعد به نظام اسلامی و ولایت می دانم

به نام خدا.  از بابت قبول دعوت تحریریه تبریزبیدار جهت گفت‌وگو پیرامون واقعه مهم و تأثیرگذار ۸ دی ماه سال ۸۸ در تبریز و حماسه باشکوه ۹ دی ماه؛ روز بصیرت و میثاق امت با امامت و ولایت، بسیار متشکر و سپاس گذاریم. همانگونه که مستحضر هستید پررنگ‌ترین وجه انقلاب اسلامی به‌عنوان فرا گفتمانی برای گشایش بن بست های دنیای امروز، رویکرد فرهنگی آن است. اما متأسفانه پس از پایان سال‌های باشکوه دفاع مقدس شاهد نوعی اقدامات ضدانقلابی در عرصه فرهنگی بوده ایم که رهبرانقلاب از ابتدای دهه ۷۰ آن‌ها را تحت عناوین مهمی همچون “تهاجم فرهنگی” و “شبیخون فرهنگی” یاد کرده‌اند و به‌تازگی نیز از “ولنگاری فرهنگی” به‌شدت گلایه کردند. تحلیل شما از این وضعیت چیست؟

بسم‌الله الرحمن الرحیم. بنده هم خدمت شما و همه مخاطبان محترم سایت تبریزبیدار عرض سلام دارم، بنده سایت تبریزبیدار را مشاهده می‌کنم و در مقاطع زمانی دیگر نیز  پرینت اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های انقلابی و متعهد به نظام اسلامی و ولایت را در اختیار بنده می‌گذارند که سایت تبریزبیدار نیز جزء این دسته رسانه‌ها است و بنده برای شما که بحمدالله پروردگار متعال بصیرت لازم برای حرکت در مسیر ولایت را عطا فرموده و به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی ماندن و حرکت انقلابی عمل می‌کنید، موفقیت روزافزون را از پروردگار متعال خواستارم.

پس‌ازآنکه استکبار جهانی و دشمنان اسلام و مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس با مقاومت نیروهای مسلح و بسیجیان و پشتیبانی مردمی روبرو و از تهاجم نظامی علیه نظام اسلامی مأیوس شدند، به تحریم‌های نظامی و فعالیت‌های فرهنگی روی آوردند. تحریم‌های اقتصادی با فراز و نشیب‌های گوناگون تاکنون تداوم داشته و اکنون می‌بینیم که در پس جریان تحریم‌های اقتصادی، توافق “برجام” پیش آمده است و ما شاهد نتیجه‌ای از این توافق نبودیم.

اما در تهاجم فرهنگی هدف دشمن این است که مردم را نسبت به ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و ولایت‌فقیه بی‌تفاوت کرده و میان مردم و انقلاب فاصله ایجاد نماید و انقلابی ماندن را از تمامی عرصه‌های زندگی مردم بزدایند و اکنون نیز شاهد ولنگاری فرهنگی هستیم. البته مقام معظم رهبری تذکرات لازم و راه گشا را بیان می‌فرمایند و روحانیت به‌اندازه وسع خود وارد مسائل می‌شود ولی این اقدامات کافی نیست و باید متولیان فرهنگی در کشور از وزارت ارشاد تا آموزش‌وپرورش و دانشگاه که به نحوی به این مسائل ارتباط دارند، مجدانه وارد این مسائل شده و عملاً برنامه‌ریزی‌هایی در مقابل تهاجمات فرهنگ مبتذل غرب انجام دهند.

همچنین در فضای مجازی که این وضعیت ولنگاری دیده می‌شود، شورای عالی فضای مجازی باید در مقابل این ولنگاری فضای مجازی تدبیری بیندیشند چراکه بسیار نگران‌کننده است و امیدواریم توصیه‌های رهبری مؤثر واقع شود و وظیفه امربه‌معروف و نهی از منکر که عمدتاً متوجه مسئولین است،

پرداختن به مشکلات اقتصادی ضروری و بسیار مهم است و باید در رابطه با اقتصاد مقاومتی فعالیت داشته باشند ولی رهبر فرموده‌اند که فرهنگ بالاتر از اقتصاد است و تعبیر ایشان نیز این است که مشکلات فرهنگی خواب از چشمان انسان می‌رباید.

وقتی تعبیر رهبری این‌گونه است باید مسئولین بیشتر متوجه باشند و امیدوارم مسئولین تدابیر لازم برای پیشبرد مسائل فرهنگی و بودجه لازم برای زیرساخت‌های فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگ اسلام و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب را مضایقه نکنند چراکه وجهه فرهنگی و اسلامی حکومت ما باید بر سایر وجوه بچربد. البته توجه به عمران و آبادانی لازم می باشد ولی فرهنگ نیز بسیار مهم است.

آیت الله شبستری

ریشه فتنه ۸۸ از سال ها قبل شکل گرفته بود

یکی از محوری‌ترین ویژگی‌های ملت ایران برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، پیروزی از ولایت و خصوصاً مفهوم بسیار مهم ” بصیرت” است، یکی از مقاطع بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی که آزمونی برای عوام و خواص در پیروی از ولایت‌فقیه و ولایت‌پذیری آنان بود، بحث فتنه ۸۸ بود. تحلیل شما از زمینه‌های بروز این فتنه چه بود؟

از سال ۸۴ بر اساس شواهد و قرائن موجود با مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلستان و حتی کشورهایی همچون هلند برای مقابله با ایران اسلامی فعالیتی تحت عنوان نافرمانی مدنی برای مقابله با نظام اسلامی ایران گرفته شد و جلساتی در دبی دوره‌های آموزشی برای ضدانقلاب برگزار کردند تا با ایجاد شرایط و زمینه‌هایی، ملت را علیه نظام اسلامی تحریک کنند تا درصدد براندازی نرم برآیند.

براساس نوشته‌های رسانه‌های معاند همچون نیویورک‌تایمز، این‌ها قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند تا اینکه انتخابات سال ۸۸ و ادعای تقلب سران فتنه، فرصتی برای بیگانگان فراهم کرد تا برنامه‌ریزی خود برای براندازی نظام اسلامی را تحقق بخشند.

نطفه فتنه ۸۸ از چندین سال پیش بسته شده و ظهور و بروز آن از سال ۸۸ آغاز شد و علی رغم فاصله زیاد آرای کاندیدای شکست خورده با فرد پیروز، آنها با عدم حرکت در مسیر قانونی، بر طبل تقلب کوبیدند و با دعوت مردم به تظاهرات در خیابان ها بیش از ۸ ماه این فتنه را تداوم بخشیدند.

این فتنه گران شدیداً از سوی دشمنان و کشورهای خارجی حمایت می‌شدند و نیازی به یادآوری نیست که اینها شعار جعلی”نه غره، نه لبنان، جانم فدای ایران” سر دادند و در ۱۳ آبان و ۱۶ آبان با شعارهای ساختارشکنانه علیه نظام، به تصویر حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری جسارت کردند و اصل نظام را با بهانه تقلب مورد هدف قرار دادند.

گفتگو با آیت الله شبستری
پیشنهاد دادم تا یک روز قبل از سراسر کشور تظاهرات را انجام دهیم

در عاشورای همان سال بود که این فتنه گران جسارت نابخشودنی به ساحت اهل بیت (ع) و سید و سالار شهیدان (ع) ابراز داشتند که پس‌ازآن در ۸ دی ۸۸؛ مردم ولایتمدار تبریز با حضور جنابعالی پرچم‌دار خلق حماسه بزرگ و به‌یادماندنی ۹ دی شدند. از زمینه‌های بروز آن حادثه برایمان بگویید…

جسارت فتنه گران به ساحت اهل بیت (ع) و آتش زدن پرچم‌های عزای حسینی، بسیار قداست شکن و به‌هیچ‌وجه قابل‌تحمل برای مردم ولایتمدار ایران نبود، پس‌ازاین جریان بود که دیدیم آمادگی برای بسیج مردمی و واکنش نسبت به این جسارت از سوی تمامی اقشار مردم وجود دارد و پس از اطلاع از برنامه سایر استان‌ها برای مقابله با فتنه گران، بنده با جمع‌کردن مسئولین دسته‌جات حسینی و متنفذین شهری، به آنان عرض کردم برای پاسخگویی به آشوب‌های فتنه گران و جسارت در روز عاشورا، مردم ایران درصدد هستند در هشتم یا نهم دی‌ماه نسبت به این موضوع واکنش درخوری ابراز نمایند.

پیشنهاد بنده این است که تبریز به دلیل نقش پیشتاز خود در مسائل انقلابی و در مقاطع حساس، در هشتم دی‌ماه تظاهرات باشکوهی برگزار نماید. مسئولین هیئات نیز با این موضوع موافقت کردند و با حضور مردم ولایتمدار تبریز، اجتماعی بزرگ با شعارهای کوبنده علیه فتنه گران، دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی، برگزار شد.

آن‌گونه که برخی دوستان و مردم نقل کرده‌اند پیش‌قدم شدن مردم تبریز در برگزاری این اجتماع به‌یادماندنی، بسیار تأثیرگذار بوده و بر شکوه و شرکت گسترده‌تر مردم انقلابی ایران اسلامی در سراسر کشور افزود.تظاهران ۸ و ۹ دی ماه ۸۸ سبب شد افکار فتنه گران داخلی و برنامه‌ریزی بیگانگان برای براندازی نظام از بین رود و به فضل پروردگار متعال آتش فتنه خاموش شد و دشمنان به اهداف خود نرسیدند.

گفتگو با آیت الله شبستری

رهبرانقلاب با سیاستی گام به گام و با تدبیر توانستند فتنه را مدیریت نمایند

البته درایت و هدایت مقام معظم رهبری در ورود به این جریان فتنه و نتیجه مثبت آن باید یادآوری شود که امام جامعه در ابتدا نمایندگان کاندیداهای شکست‌خورده را دعوت و به آنان تذکرات لازم را بیان داشتند ولی متأسفانه برای برخی از آقایان تأثیری نداشت.

برای بازداشت و مجازات با این فتنه گران با تدبیر معظم له دستور اکید و فوری صادر نشد و کار برخورد با سران فتنه با تدبیر صورت گرفت چراکه اگر در ابتدا در صورت برخورد فوری و قاطع مسئله حادی بروز پیدا می‌کرد، طغیان سران فتنه بیشتر، و نتایج مثبتی اخذ نمی‌شد و مقام معظم رهبری با سیاست گام‌به‌گام و همراه با تدبیر خود توانستند به شکل بسیار عالی این فتنه کور را مدیریت نمایند و پشتیبانی مردم در مقاطع مختلف ازجمله ۹ دی یک روز تاریخی را رقم زد.

افرادی که خواستار رفع حصر هستند از خواسته خود صرف نظر کنند چراکه به نفعشان نیست

نظرتان درباره حصر سران فتنه چیست؟ برخی زمزمه آزادی و حتی محاکمه این فتنه گران را در فضای سیاسی کشور تبلیغ می‌کنند…

اگر چنانچه این سران فتنه محاکمه شوند، ممکن است مجازات آنان اعدام باشد و مقام معظم رهبری نیز هنوز به این تصمیم نرسیده‌اند که این‌ها اعدام شوند. حصر سران فعلی در مقطع فعلی به نفع این افراد است و اگر محاکمه شوند قطعاً مجازات آنان سنگین خواهد بود و اکنون در خانه خود در حصر هستند واین یک راه عقلایی است که شورای عالی امنیت ملی نیز به این تصمیم رسیده است.

پس کسانی که خواستار رفع حصر هستند از خواسته خود صرف‌نظر کنند، چراکه این موضوع نه به صلاح کشور و نه به صلاح آن افراد است.

انتخاب آیت الله جنتی نمونه ای از ولایتمداری مجلس خبرگان بود

از مهم‌ترین یاران انقلاب و ولایت‌فقیه مجلس خبرگان رهبری است خود شما سال‌ها در آن حضور داشته و دارید، از فضای مجلس فعلی و حضور نیروهای انقلابی که منجر به ریاست آیت الله جنتی شد برایمان بگویید…

خوشبختانه مجلس خبرگان دارای اکثریت نسبتاً قاطع انقلابی و مجتهدینی علاقه‌مند به حکومت اسلامی و حاکمیت ولایت‌فقیه هستند و همیشه چه در صحبت‌ها و بیانیه‌های اجلاس حتماً مردم را به پشتیبانی از ولایت‌فقیه دعوت کرده و خودشان نیز همواره در دفاع از مجلس خبرگان قدم برداشته‌اند.

انتخابات سال گذشته، نمونه‌ای از ولایتمداری اکثریت مجلس خبرگان رهبری بود و علی‌رغم اینکه آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی نتوانستند بر اثر علل و عواملی ازجمله تبلیغات گروه مقابل در فضای مجازی و رسانه‌ها در تهران به مجلس خبرگان راه یابند الحمدلله از میان بزرگان علمای ولایتمدار حضرت آیت‌الله جنتی به ریاست خبرگان رهبری انتخاب شد و اکثریت اعضا تصمیم گرفتند بقیه السلف مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی به این سمت انتخاب شوند.

آیت‌الله جنتی ازجمله علمای روشن‌بین، واقع‌بین و انقلابی است که به‌دفعات امتحان خود را در مقاطع مختلف پس داده و همواره در مناصب مختلف شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری حامی ولایت‌فقیه است.

الحمدلله این انتخاب نشان داد که اکثریت مجلس خبرگان رهبری در خط رهبری حرکت کرده و افرادی انقلابی هستند و این انتخاب اخیر، نگرانی‌هایی که برخی درباره وضعیت فعلی و آینده مجلس خبرگان داشتند را رفع کرد. خداوند متعال به رهبر معظم و عزیز انقلاب طول عمر با عزت عطا فرماید و نگرانی خاصی در این باب برای آینده وجود ندارد.

تبریز

اقدامات اخیر آمریکا نقض صریح برجام است/ پشیمانی سودی ندارد مگر اینکه فعالیت های پیشین را از سر بگیرند

در ابتدای صحبت‌های خود به تحریم‌های آمریکا و دشمنی آنان با ملت ایران و نظام اسلامی اشاره کردید، تحلیل شما از توافق برجام و نقض آن توسط آمریکا چیست؟

برجام مسئله‌ای مشهود و ملموسی برای همه مردم ایران است. دولت در ابتدای آغاز به‌کار خود پیش‌بینی می‌کرد که در صورت مسالمت از سوی ایران، آمریکا تحریم‌های خود علیه ایران را خواهد برداشت و در مقابل پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب بر بدعهدی و شیطان بودن آمریکا بود، اما علی‌رغم این مسئله ایشان در پاسخ به درخواست دولت برای انجام مذاکرات اجازه این کار را صادر کردند.

اما اکنون درحالی‌که جوهر امضای برجام خشک نشده است، این‌ها نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند، بلکه قانون تحریم‌های داماتو موسوم به ایسا را تمدید کردند که نقض صریح برجام بود. اکنون خود وزیر محترم خارجه صریحاً به‌اشتباه خود اعتراف کرده و ابراز می‌دارد که این موضوع نقض صریح برجام است و برای همه مردم ایران نمایان شد که پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب تا چه اندازه هوشمندانه و صائب بوده است.

ایران ازنظر شرعی، عرفی و اخلاقی نسبت به تعهدات خود پایبند بوده و پشیمانی دیگر سودی ندارد، مگر اینکه طرف ایرانی فعالیت های پیشین را از سر بگیرد.

نظر ما نیز این است که سهل‌انگاری زیادی نیز در این زمینه صورت نگیرد تا نامه‌ای نگاشته و به‌تدریج سانترفیوژها به‌کار بیفتد، بلکه در مقابل این نقض عهد، فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز باید مجدداً با پاسخ عملی آغاز شود.

جهاد کبیر دارای مفهومی دامنه‌دار است که اعم از کار فرهنگی، آمادگی نظامی و پاسخ به خصومت‌های دشمنان اسلام است

رهبرانقلاب در جریان مذاکرات هسته‌ای و پس از طرح مسائلی درزمینه اقتصاد مقاومتی بر دو مفهوم «جهاد کبیر» و «نفوذ» تأکیدات فراوانی داشتند، به نظر شما زمینه بسط این مسائل از جانب ایشان چه می‌باشد؟

مقام معظم رهبری همواره با استناد به کتاب و سنت سخنان و رهنمودهایشان را مطرح می‌فرمایند و بر اساس آیه شریفه «فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا» مفهوم جهاد کبیر را مطرح کردند.

جهاد کبیر دارای مفهومی دامنه‌دار است که اعم از کار فرهنگی، آمادگی نظامی و پاسخ به خصومت‌های دشمنان اسلام است. در حال حاضر پیام جهاد کبیر برای عموم،  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و از نظر اقتصادی عدم خرید کالاهای خارجی و پایبندی به ارزش‌های دینی است.

همچنین ایشان مسئله نفوذ را مطرح کرده‌اند که در این موضوع ممکن است دشمن از طریق افراد غیر ملتزم به اسلام و انقلاب اسلامی و یا از راه‌کار فرهنگی و اقتصادی برای تخریب اقتصاد و فرهنگ کشور نفوذ کند.

راه‌های نفوذ باید بسته شود و مسئولین کشوری در استخدام و به کارگری افراد در گزینش‌ها بسیار دقت کنند تا حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و یا دفتر نخست وزیری در هفت تیر و هشت شهریور روی ندهد.

مسئولین استانی خود را درگیر مسائل پیش پا افتاده نکرده و پیگیر کارهایی محسوس برای مردم باشند

رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر به‌صورت مکرر و فراوان بر خدمت بی‌منت به مردم تأکید کرده‌اند، ارزیابی شما از این موضوع و تلاش مسئولین علی الخصوص مسئولین استانی در راستای حل مشکلات معیشتی مردم چیست؟

در حال حاضر معضل بیکاری، رکود و تورم در کشور غوغا می‌کند و دولت بهتر است با رفع و کاهش این معضلات به‌صورت عملی برای خود تبلیغات کند و نیازی به تبلیغات دیگر نیست.توصیه بنده به‌تمامی مسئولین این است که کاهش نرخ بیکاری برای مردم محسوس باشد. برخی از مسئولین استانی ما از کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی خبر می‌دهند که به نظر من یکی از عوامل اصلی این کاهش موضوع مهاجرت مردم است. مراجعه‌کنندگان به دفتر ما برای درخواست اشتغال در مقایسه با گذشته کاهش نیافته و مسئولین استانی باید در جهت رفع این مشکلات و کنترل قیمت ارزاق و کالاهای اساسی قدم بردارند.

کشور ما کشوری اسلامی است و مسئولین با ترویج لباس‌های غیر اسلامی و برخی برنامه‌های فسق و فجر مقابله و کنترل نمایند و وقت خود را صرف مسائل جزئی و پیش‌پاافتاده ننمایند و عمده همت خود بر حل مسائل رفاه، آسایش، رضایت، رفع بیکاری و رکود کارخانه‌ها باشد که در صورت برطرف شدن‌ها هم رضایت مردم و هم رضایت پروردگار متعال حاصل می‌گردد.

باید از جوانان انقلابی حمایت کرد

خوشبختانه در کشور فعالیت‌های خوبی از سوی جوانان انقلابی در عرصه فرهنگی صورت گرفته است که مقام معظم رهبری نیز ضمن ابراز رضایت از این مسئله، آن‌ها را دعوت به تداوم فعالیت‌های انقلابی و فرهنگی کرده‌اند، توصیه شما به جوانان انقلابی و مسئولین برای حمایت از آنان چیست؟

جوانان انقلابی در روز نیاز انقلاب به فداکاری در میدان حاضر می‌شوند و اکنون فعالیت‌های ارزشمندی از سوی این جوانان در عرصه‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، مسئولین باید از این جوانان حمایت کرده و خدایی نکرده با القابی نظیر “افراطی” یا “تندرو” آن‌ها را از خود نرانند.

جوانان عزیز متعهد به انقلاب هستند و اینها سینه خود را در مقابل دشمن سپر کرده‌اند که در صورت تعدی دشمن به کشور این جوانان ایثار و فداکاری خواهند کرد و باید از این جوانان انقلابی حمایت کرد.

امیدواریم این جوانان از حسین زمان یعنی مقام معظم رهبری پیروزی کرده و امربه‌معروف و نهی از منکر را فراموش نکنند چراکه خداوند متعال در دو جای قرآن بر نصرت الهی تأکید داشته و می‌فرماید «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و در آیه دیگری می‌فرماید «ان ینصرکم الله فلا غالب لکم» که از این آیات مستفاد می‌شود که نصرت دین خداوند نصرت و یاری الهی را به دنبال دارد و اگر خداوند را یاری کنیم هیچ‌کس توانایی غلبه بر مؤمنین را ندارد.

زندگی رهبرانقلاب و آقازاده های ایشان بسیار ساده است

با توجه به جایگاه حضرت‌عالی نزد مقام معظم رهبری و علاقه ایشان به جنابعالی، بسیاری از مردم انقلابی و ولایتمدار دوست دارند تا از تجربه زندگانی ایشان برایمان بگویید.

همان‌گونه که زندگانی پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین علی (ع) در زمان حکومت بسیار ساده بود، به‌تبع این بزرگواران، زندگی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز همان شیوه را پیش‌گرفته‌اند. بنده به اندرون خانه ایشان رفته و کتابخانه شخصی‌شان را مشاهده کرده‌ام. ایشان زندگی بسیار ساده‌ای دارند و ازنظر زندگی شخصی همانند وجود زیلوی فرش در حسینیه امام خمینی (ره)، ایشان در منزل شخصی فرش ماشینی بسیار ساده‌ای دارند و غذایشان ساده و معمولی است.

زندگی آقازاده‌های ایشان در قم و تهران نیز بسیار ساده بوده و نه ایشان و نه آقازاده‌هایشان از سهم امام استفاده نمی‌کنند ولی مخارج بیت و حسینیه از سهم امام استفاده می‌شود و لباس‌های ساده‌ای می‌پوشند و مردم  و اعضای دفتر و علما و مسئولین را به ساده زیستی دعوت می‌کنند و این موضوع سادگی ایشان در ظاهر و باطن یکی است.

به دلیل این سادگی است که ایشان تا این اندازه روی مسئله حقوق‌های نجومی حساس و پیگیر هستند و درس ساده زیستی را باید از ایشان و امام راحل (ره) آموخت.

ممنون از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید.

من هم از شما سپاسگزارم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *