اخبار جهان 14 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جبهه النصره به گلوله باران مناطق مسکونی سوریه ادامه می دهد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه در بولتن خبری که روز سه شنبه انتشار یافت، اعلام کرد: در شبانه روز اخیر ۲۱ مورد آتش بس در سوریه نقض شده که شامل هفت رویداد در حلب، ۶ مورد دمشق، پنج بار لاذقیه و ۳ دفعه نیز در حما است.
در این بولتن که روی پایگاه اینترنتی وزارت دفاع روسیه قرار گرفته، آمده است: گروه جبهه النصره با خمپاره و اسلحه سبک نواحی انصاری، لرامون و مدرسه حیکما در شهر حلب و مناطق زارا و شورفا در استان حلب را گلوله باران کرد.
تروریست های این گروه همچنین مناطق جابور، کبتا، حوش حربو، حوش نصری و حوش الشرق را نیز با سلاح های سنگین هدف قرار دادند.
در بولتن خبری این مرکز آمده است: گروههای مسلح مخالف دولت سوریه نیز در استان حما با خمپاره و سلاح های نیمه سنگین اماکن مسکونی مناطق سوران، معان و مواضع نیروهای دولتی را گلوله باران کردند.
در استان لاذقیه هم مواضع نیروهای مرزبانی سوریه در منطقه باریشا و مواضع ارتش این کشور در شرق کنساکی هدف حمله های خمپاره ای گروه های جنگجو قرار گرفت.
مرکز روسی نظارت بر آتش بس در بولتن خود همچنین اعلام کرده است: در شبانه روز اخیر با امضای سران سه منطقه دیگر در استان لاذقیه، شمار مناطقی که تاکنون شامل موافقت نامه آتش بس شده به ۱۰۸۴ منطقه رسیده است.
افزون بر این توافق ها، اکنون مذاکرات برای پیوستن گروههای معارض مسلح در استان های دمشق، حما، حمص و القنیطره هم به پیمان ترک مخاصمه ادامه دارد.
در بولتن خبری تاکید شده است: هواپیماهای روسی و سوری نیز مانند قبل به مراکز تحت کنترل گروههای مسلح امضاکننده پیمان آتش بس حمله ای نکرده اند.
آتش بس در سوریه با همکاری روسیه، ایران و ترکیه از بامداد روز جمعه برقرار شده است.
پیمان ترک مخاصمه سوریه شامل گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره و داعش نمی شود و مبارزه و اقدام های جنگی علیه آنها ادامه دارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *