استانی 14 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کمک ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریالی دولت به دهیاری های آذربایجان شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا،مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: میزان کمک به دهیاری ها در دولت تدبیر و امید بیش از ۲ برابر ۱۰ سال قبل از آن است.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان ساکنان روستاها هستند، افزود: در دولت تدبیر و امید توجه به روستاها بیشتر شده است به طوری که در مدت سپری شده از سال جاری ۶۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به دهیاری های استان پرداخت شده است.
کرمی از توزیع ۱۶ هزار تن قیر رایگان برای آسفالت روستاها در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۱۰ هزار تن قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن برای بهسازی معابر روستایی قرار داده شد و معابر بیش از ۶۰ درصد روستاها آسفالت شده است.
مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی از اعطای تسهیلات ویژه بانکی به روستاها نیز خبر داد و افزود: طرح های مشارکتی (۲۵ نفر در قالب یک شرکت) در روستاهای نوار مرزی با بهره بانکی صفر و در روستاهای غیر مرزی با بهره ۳ درصد تسهیلات دریافت می کنند.
کرمی ادامه داد: برای طرح های غیرمشارکتی نیز با بهره بانکی ۸ درصد با کارگزاری پست بانک، بانک کشاورزی و بانک سینا تسهیلات پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه هدف دولت از اجرای این طرح تبدیل مردم روستاها از تک معیشتی به چند معیشتی است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۱ طرح برای پرداخت تسهیلات مصوب و حدود ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
به گفته کرمی ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی با رویکرد کارآفرینی و تثبیت جمعیت روستایی استان اختصاص یافته است.
مدیرکل امور روستائی و شوراهای استانداری همچنین از اهتمام دولت به متصل کردن تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار به شبکه اینترنت تا پایان دولت خبر داد و افزود: تا قبل از دولت یازدهم، ۵۷ روستای استان از اینترنت برخوردار بود اما امروز بیش از ۹۰۰ روستا به اینترنت دسترسی دارند.
وی حجم سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در روستاها برای اشتغال و کارآفرینی را حدود ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *