استانی 16 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بیش از ۳۰۰۰ اشتغال مستقیم در پتروشیمی تبریز ایجاد می‌شود

به گزارش آوای ورزقان ، سید جواد سلیمانی صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی خط اتیلن غرب در پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه ظرفیت تولید قابل فروش پتروشیمی تبریز ۳۷۰ هزار تن در سال است اظهار داشت: وسعت این مجتمع تولیدی بزرگ شمال غرب کشور، ۴۰۰ هکتار است که ۱۰۰ هکتار آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان فروش این مجتمع ۱۲۰۰ میلیارد در سال از ۱۲ واحد پتروشیمی است، افزود: میزان تولیدات پتروشیمی تبریز تا پایان سال باید به ۸۲۰ هزار تن در سال برسد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۶۶ هزار تن فروش داشتیم که ۱۱۹ هزار تن از آن مربوط به صادرات بود، گفت: امسال میزان صادرات باید به ۲۰۰ هزار تن برسد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه اغلب صادرات این شرکت به ترکیه، اروپا و کشورهای سی آی اس است، ادامه داد: بعد از برجام صادرات این شرکت ۶۷ درصد افزایش یافته است، بازار منطقه بسیار زیاد است و قابلیت افزایش چندین برابری تولیدات را داریم و اکنون با این میزان تقاضا، نمی‌توانیم نیازهای منطقه را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر نفت با خط انتقال ۲۰۰ هزار تن اتیلن از غرب و ۵۰۰ هزار تن نفتا از عسلویه برای خوراک پتروشیمی موافقت کردند ادامه داد: پروژه کلنگ‌زنی اتیلن غرب از میاندوآب به تبریز به طول ۱۵۴ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی از امروز آغاز می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با بیان اینکه طرح توسعه ۹ واحد پتروشیمی بر مبنای خوراک آینده احداث می‌شود، افزود: برای احداث این واحد‌ها کل سرمایه‌گذاری ۱۱۴۵ میلیارد تومان و ۱۷۰۰ میلیارد یورو است.

سلیمانی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این واحد‌ها برای ۳۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در این صورت میزان فروش محصولات پتروشیمی از ۱۲۰۰ میلیارد تومان در سال به ۴۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *