استانی 16 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هلدینگ غدیر ‌۷ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۳۹۹ در تبریز سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تسنیم، لامرضا سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه عملیات انتقال خط لوله اتیلن غرب از امروز توسط این شرکت آغاز شد، اظهار داشت: ۱۵۴ کیلومتر لوله گذاری با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در ۲۴ ماه اجرا می‌شود که تلاش می‌کنیم زود‌تر از موعد به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه با این گاز که با خط لوله از عسلویه به میاندوآب رسیده و از میاندوآب به تبریز با این طرح منتقل خواهد شد، افزود: تولیدات پتروشیمی تبریز پس از رسیدن این خط لوله با دو برابر شدن به ۷۵۰ هزار تن می‌رسد و از نفتا به اتیلن تغییر می‌کند.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر، با اشاره به اینکه شرکت غدیر، ۷ هولدینگ دارد که یکی از مهم‌ترین‌های آن نفت و گاز پارسیان است، گفت: این شرکت در هلدینگ‌های انرژی، نیروگاهی، سیمان، ساختمان و آی سی تی فعالیت دارد ضمن اینکه ۱۳۹ شرکت زیر مجموعه غدیر از ۷ هلدینگ در حال فعالیت هستند.

سلیمانی با بیان اینکه ۸۸ درصد سهام این شرکت وابسته به صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح، بانک‌ها، عشایر و نفت است، ابراز داشت: غدیر ۸۲ هزار سهام‌دار حقیقی در بورس دارد و به دنبال عمران و آبادانی تبریز است.

وی با تاکید بر اینکه غدیر در آذربایجان شرقی فعالیت گسترده‌ای دارد، تصریح کرد: پالایشگاه، پتروشیمی، موتوژن و شرکت‌های ساختمانی باغمیشه و آذربایجان از جمله مجموعه‌های فعالیت غدیر در تبریز است.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر، با بیان اینکه مزیت کشور در حوزه نفت و گاز است، گفت: در آذربایجان شرقی تلاش داریم که سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشیم چرا که مزیت زیادی در نیروی انسانی و خوراک دارد.

سلیمانی با بیان اینکه ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه پتروشیمی تبریز سرمایه گذاری می‌شود، افزود: در پالایشگاه هم پروژه ۹۰۰ میلیون یورویی اجرا خواهیم کرد که ارزش ریالی آن ۳۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع این شرکت نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۳۹۹ سرمایه گذاری در تبریز خواهد داشت.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر در پایان به میزان صادرات این هلدینگ به خارج از کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته بیش از ۲ میلیارد یورو صادرات داشتیم که بعد از برجام صادرات این هولدینگ به ۳ میلیارد دلار رسید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *