استانی 23 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بزرگداشت سومین روز ارتحال آیت الله هاشمی در تبریز

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، مراسم بزرگداشت درگذشت آیت الله هاشمی با حضور مقامات لشکری و کشوری و خیل انبوه دوستداران ایشان در مسجد جامع تبریز با مداحی ذاکران اهل بیت و سخنرانی درخصوص شخصیت والای انقلابی، سعه صدر و شخصیت بی بدیل وی برگزار شد.
سخنران مراسم در توصیف شخصیت آیت الله هاشمی وی را یک شخصیت بزرگ دینی دانست و گفت: آقای هاشمی قبل از اینکه شخصیت ساسی باشد، فقیه و عالم بزرگ دینی است.
سید جلال الدین حسینی افزود: ایشان حتی در زندان هم از فعالیت های علمی و تفسیر قران غافل نبود و در زندان ۲۰ جلد تفسیر قران نوشته و علاوه بر آن فرهنگ قرآن را هم تالیف کردند.
وی با بیان اینکه همزمان با نهضت امام خمینی(ره)، هاشمی نیز فعالیت های سیاسی خود را آغاز کرد، ادامه داد: این بزرگمرد جان و مال خود را فدای انقلاب کرده و از اول در خدمت نظام، امام و رهبری بودند.
حسینی با بیان اینکه برخی بدخواهان ایشان را متهم به در مقابل رهبری بودن کردند، خاطر نشان کرد: با درگذشت آقای هاشمی همه دروغ ها و تهمت ها رنگ باخت.
وی اضافه کرد: آقای هاشمی همواره روی دو نکته تاکید می کردند و آن اینکه ‘ من روی دو چیز معامله نمی کنم، یکی انقلاب و دیگری مقام رهبری’.
حسینی مرگ عالم دینی را مصیبتی غیرقابل جبران برای مسلمانان دانست و گفت: بیایید قدر علما را در زمان حیات شان بدانیم و آقای هاشمی بعد از مرگ قدرشان دیده شد.
وی با بیان اینکه آیا الان تهمت زنندگان شرمنده نیستند، تاکید کرد: الان وظیفه ما حمایت از مراد ایشان (رهبر معظم انقلاب) است و همه دور او جمع شویم تا انقلاب و نهضت مان حفظ شود..

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *