استانی 28 دی 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آذربایجان شرقی رتبه نخست کشوری را در ورزش‌های همگانی کسب کرد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تسنیم، رسول صادقی امشب در جلسه شورای هماهنگی ورزش آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۳٫۱ درصد جمعیت استان زیرپوشش ورزش‌های همگانی هستند، اظهار داشت: ۲۰٫۹ درصد مردم کشور زیرپوشش ورزش‌های همگانی قرار گرفته‌اند که این استان رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

وی افزود: امیدواریم این رقم در سال ۹۷ در استان به ۲۸ درصد افزایش یابد چرا که در چشم‌انداز ۱۰ ساله، این رقم باید به ۵۰ درصد افزایش یابد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان شرقی به عملکرد یک ساله این هیئت ورزشی اشاره کرد و گفت: برگزاری ۴۰۰ همایش ورزش همگانی، برگزاری ۸۰ کلاس مربیگری، ۱۵۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی، ۵ جاده تندرستی در تبریز و برگزاری جشنواره‌های مختلف ورزشی از اهم عملکرد این هئیت ورزشی است.

وی از استعدادیابی ۲ هزار نفر در ۵ رشته ورزشی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر نیز در جشنواره‌های نیروی مسلح و جشنواره کارکنان دولت شرکت کردند.

صادقی به برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در استان اشاره کرد و گفت: این المپیاد در ۲ هزار و ۱۷۶ مدرسه با زیرپوشش قرار دادن ۲۸۰ هزار دانش‌آموز برگزار شده و ‌۵۰ درصد دانش‌آموزان استان نیز در جشنواره ورزش‌های صبحگاهی شرکت کردند.

وی ‌به برگزاری مسابقات آموزشگاهی در ۱۲ رشته ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: در این رقابت‌ها نیز ۴۶۶ هزار دانش‌آموز ‌شرکت کردند و ‌یک هزار و ۲۰۰ بسته ورزشی دیگر نیز در بین مدارس آذربایجان شرقی توزیع شده است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *