بازنشری 23 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هاشمی و روحانی مخالفان اصلی رفع حصر

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج برگزاری سناریوی موفق القا رفع حصر به بازیگری روحانی و مطهری و هدایت هاشمی، فقط یک هدف را دنبال میکند. قبل از آنکه به هدف این سناریو اشاره شود سوال اساسی اینجاست که خواست اصلی آقایان هاشمی و روحانی درمورد رفع حصر سران فتنه چیست؟

برای پاسخ به این سوال مخاطبان  را به یادداشت چند روز پیش با عنوان صف بندی اعتدالیون با اصلاحات ارجاع می دهم. اکثر کارشناس و تحلیل گران حوزه سیاست، بر این باورند که آقایان هاشمی و روحانی به هیچ وجه در زمره ی دوم خردادی ها یا اصلاح طلبان  قرار ندارند و این مطلب نشانگر رقابت پنهان این دو فرد با اشخاصی مثل خاتمی و جریان دوم خردادی است.

نتیجه ی رفع حصر فتنه گران بی تردید نگاه ها را به موسوی و کروبی سوق داده و شاید اتفاقات غیرقابل پیش بینی در نوبت روی دادن باشند. و این زمانی است که چهره ی هاشمی و روحانی در خفا بوده و حوزه ی نفوذ جریان کارگزار و اعتدال به حاشیه رانده می شود.

 این حالت بدترین شرایط برای کارگزاران سنتی نظام و شخص آقای هاشمی و سبد رای رئیس جمهور خواهد بود.  این تحلیل زمانی تصدیق می شود که مخاطبان به گفته ی رئیس قوه قضاییه و ترکیب شورای عالی امنیت ملی توجه داشته باشند. آیت الله آملی لاریجانی چندی پیش با ذکر نکته ای گفت با تصویب شورای عالی امنیت ملی رفع حصر منجر شده و قوه قضاییه به محاکمه سران فتنه خواهد پرداخت.

نصف بیشتر اعضای شورای عالی امنیت ملی یا در کابینه دولت بوده و یا منصوب شده ی رئیس جمهور می باشند و یکی دونفر از آنها هم به انحا مختلفی در سبد دولت قرار دارند. لذا اگر جناب روحانی واقعا قصد رفع حصر را دارد به راحتی می تواند در شورا مطرح کرده و تصویب کند.

اما هدف از مطرح کردن این موضوع چیست؟ مقصود را فقط می توان کنترل سبد رای دولت و مظلوم نمایی تصور کرد. دولت یازدهم قطعا بخشی از رای خود را مدیون اصلاح طلبان بوده و باید به نحوی دین خود را ادا کند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *