استانی 09 بهمن 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یکهزار و ۴۵۵ روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، علی هوشیار گفت: در زمان حاضر عملیات بازگشایی راه های روستایی استان با حضور یکهزار و ۳۰ راهدار و با استفاده از ۶۶۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در حال انجام است.
وی اظهار کرد: شهرستان های میانه با ۲۷۰، اهر با ۲۵۰ و هشترود و کلیبر هر کدام با ۱۸۰ روستا بیشترین راه های بسته شده را به خود اختصاص داده است.
رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: چاراویماق با ۱۵۰ روستا، هریس با ۱۰۰، مراغه و بستان آباد هر کدام با ۸۰، مرند و ورزقان هر کدام با ۵۰، سراب با ۳۵، شبستر با ۲۰ و جلفا با ۱۰ روستا به ترتیب دارای بیشترین راه روستایی بسته شده هستند.
هوشیار ادامه داد: بارش برف از بعد ظهر دیروز در استان شروع شده و همچنان در برخی نقاط در جریان است.
براساس گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، فعالیت سامانه بارشی در استان تا فردا ادامه خواهد داشت و همراه با بارش برف، وزش باد شدید، کولاک و یخبندان در برخی مناطق همراه خواهد بود.
براساس همین گزارش بیشترین بارش برف به میزان ۱۴٫۶ میلی متر از شهرستان مرند گزارش شده است.
در ۲۴ ساعت گذشته مرند با ۸ درجه زیر صفر، سردترین و بندر شرفخانه با ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان بوده اند.
آذربایجان‌شرقی با حدود ۳ میلیون و ۸۰۰هزار نفر جمعیت ۲ هزار و ۷۱۲ روستای دارای سکنه است که راه ارتباطی ۱۴۲۳ روستای استان آسفالت، ۳۵۰ روستا شن ریزی شده، ۸۹۳ روستا خاکی و ۴۶ روستا مال‌رو است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *