بازنشری 19 بهمن 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افتتاح فاز اول خط انتقال گاز اهر- ورزقان

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز آذربایجان شرقی؛  در جریان سفر استاندار آذربایجان شرقی به اهر، اسماعیل جبارزاده در ارتباط زنده ویدئو کنفرانس با ایستگاه جدیدالاحداث این خط در ورزقان،   فاز اول خط انتقال ۱۶ اینچ اهر به ورزقان منشعب از خط صادرداتی ارمنستان به طول ۴۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.
یکی از پروژه های مهم شرکت گاز استان در منطقه ارسباران خط انتقال ۱۶ اینچ خط انتقال گاز اهر – ورزقان منشعب از  خط ۳۰ اینچی محور صاداراتی به ارمنستان به طول ۷۵ کیلومتر است که فاز اول آن به طول ۴۰ کیلومتر در گرامیداشت دهه فجر به بهره برداری رسید.
فاز اول پروژه خط انتقال گاز اهر – ورزقان به رغم قرار گرفتن در منطقه صعب العبور و کوهستانی ارسباران و با وجود دشواری های کار از جمله  عبور خط از هشت رودخانه و با وجود مشکلات مالی به اتمام رسید  که مصداق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل قلمداد می شود.
با اجرای این پروژه علاوه بر تامین گاز نیروگاه هریس و صنایع عمده ارسباران همانند مس سونگون ورزقان امکان تقویت جریان و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان های اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند فراهم شد.
این پروژه در نهایت خط ۳۰ اینچ سراب را به خط صادراتی ارمنستان  وصل و در صورت نیاز به  عنوان انتقال گاز دو طرفه عمل کرده و  موجب تقویت فشار گاز منطقه ارسباران می شود.
بر اساس وعده مسئولان شرکت گاز استان، فاز دوم این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *