استانی 21 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وحدت حوزه و دانشگاه توسعه همه جانبه کشور را درپی دارد

آوای ورزقان:وحدت حوزه و دانشگاه توسعه همه جانبه کشور را درپی دارد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از ایرنا، آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این شهر، با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید دستغیب اظهارکرد: حوزویان در ترویج اسلام، زنده نگه داشتن آن، تربیت مبلغان دینی و آگاه ساختن مردم می کوشند و دانشگاهیان نیز با تحقیق و پژوهش و توسعه علمی به جامعه خدمت می کنند که هر دوی اینها سرمایه بزرگی برای جامعه محسوب می شوند.

وی ادامه داد: هر کدام از حوزه و دانشگاه در حیطه خود موفق عمل کرده و مفید به جامعه هستند و در سایه اتحاد و هم اندیشی این دو نهاد علمی و دینی است که جامعه اسلامی به پیشرفت و تعالی می رسد.

آیت الله آل هاشم همچنین با اشاره به هفته پژوهش گفت: کسانی که در امر پژوهش تلاش و جهاد کرده و در راه اعتلای علم و خدمت به بشریت جد و جهد می کنند، بزرگترین خادمان انسانی و دینی هستند.

وی با تبریک فرا رسیدن روز حمل و نقل به تمام کارکنان ناوگان هوایی، دریایی و زمینی اظهار کرد: کارکنان خدوم عرصه حمل و نقل با تلاش شبانه روزی در تمام فصول سال ضمن خدمت به جامعه امور حمل مسافرو کالا را با اطمینان خاطر به پیش می برند.

امام جمعه موقت تبریز فرا رسیدن اربعین سالار شهیدان را به مردم تسلیت گفت و افزود: امام حسین (ع) با شهادت خود شریعت محمدی و دین مبین اسلام را در مقابل دشمنان اسلام حفظ کرد تا دین جدش را احیا کند و ما باید امروز راه سیدالشهدا را در حفاظت از دین و امربه معروف ادامه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به تنهایی در کربلا در برابر دشمنان ایستاد تا امروز مسلمانان و پیروان وی با تاسی از سالار شهیدان در مقابل ظلم جهانخواران ایستادگی کنند.

آیت الله آل هاشم با تاکید بر اینکه همیشه در مجالس دینی و نمازهای جمعه شعار مرگ بر آمریکا را ادا کنیم ، افزود: لازم است هیات های عزاداری در ۲۸ صفر با عزاداری شرع پسند و سنتی زینت بخش جامعه اسلامی باشند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *