اسلایدر 08 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

همه باید برای فرهنگ سازی فریضه زکات تلاش کنند

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی نیز مبلغ جمع آوری شده زکات به صورت نقدی و غیرنقدی در این شهرستان را ۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای تهیه جهیزیه ۲۰ زوج، احداث ۳ باب مسکن مددجویی و کمک به نیازمندان در امر درمان، تحصیل و تهیه لوازم اساسی زندگی هزینه شده است.

امام جمعه ورزقان، افزود: مبلغ جمع آوری شده در سال جاری با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و باغی در استان است کافی و مطلوب نیست.
وی یادآوری کرد: همه باید در فرهنگ سازی فریضه الهی پرداخت زکات تلاش کنند.
دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: ۱۲۰میلیارد ریال در ۱۱ ماه امسال زکات جمع آوری شده که این میزان ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
حجت الاسلام محمدزاده گفت: ۶۰ درصد این مبلغ در امر طرح های عمرانی عام المنفعه روستایی و ۴۰ درصد در رفع امور محرومان هزینه شده است.
وی مهمترین برنامه سال آینده شورای زکات را تشکیل شوراهای زکات در تمام روستاهای ۲۱ شهرستان استان و مردمی کردن جمع آوری زکات اعلام و اظهار کرد: اولویت بندی مصارف زکات جمع آوری شده در امور محرومان به جای احداث طرح در روستا از اولویت های شورای زکات استان است.
وی تشکیل شورای زکات در روستاها و هزینه مبلغ جمع آوری شده توسط همان شورا در روستا با هدف سرعت دهی در شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات بیشتر و بهتر در روستاها بدون واسطه را از برنامه های سال آینده شورای زکات استان اعلام کرد.
نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *