استانی 12 اسفند 1395 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مشارکت پررنگ قرارگاه خاتم در توسعه مس سونگون و نفلین سینیت سراب/ توسعه سیاسی و اقتصادی استان نیازمند جبهه فراگیر انقلابی است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا،  محمداسماعیل سعیدی نمایرنده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر درخصوص جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به خبرنگار زیتون گفت: پروژه های فولاد میانه، فاز دوم انتقال آب زرینه رود به تبریز، مترو تبریز و چند مورد از طرح های عمرانی، موضوعات مورد بحث جلسه بود.

وی افزود: در جلسه مقرر شد که قرارگاه خاتم در توسعه مس سونگون و نفلین سینیت سراب حضور پررنگی داشته باشد. مسئولین قرارگاه نیز استقبال کردند.

مشارکت پررنگ قرارگاه خاتم در توسعه مس سونگون و نفلین سینیت سراب

سعیدی همچنین با اشاره به موافقت دولت برای توسعه مس سونگون گفت: پس از کش و قوس های فراوان، سرنجام شرکت ایدور موافقت کرد تا شرکت مس آذربایجان از حالت شکلی و صوری خارج شده و به آن هویت اجرایی ببخشیده شود.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر اظهار داشت: مسئولین قرارگاه خاتم، از تعهدات طرف های قرارداد گله مند بوده و از بدهی ۲۳هزار میلیاردی دولت به قرارگاه خبر دادند.

وی افزود: کسانی که به روند فعالیت های قرارگاه خاتم معترض هستند، بدانند که این مجموعه با بدهی چندین هزار میلیاردی دولت مواجه بوده و به سختی در حال اجرای پروژه هاست.

در کمیسیون تلفیق سهم مالیاتی استان از میانگین کشوری بالا نرفت

سعیدی در بخش دیگری از گفتگو به سهم مالیات استان در بودجه ۹۶ اشاره کرد و گفت: مردم و مودیان پیگیر بحث های مالیاتی بودند و انتظار این بود که اعتراض ها و مباحث نتیجه بخش باشد.

وی افزود:  خوشبختانه در جلسه کمیسیون تلفیق علی رغم مخالفت برخی نمایندگان، مقرر شد که سهم مالیاتی استان از میانگین کشوری بالا نباشد. امیدواریم این مصوبه در صحن علنی هم به تصویب برسد.

توسعه سیاسی و اقتصادی استان نیازمند جبهه فراگیر انقلابی است

سعیدی در ادامه به موجودیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل یک جبهه فراگیر این بود که کلیه نیروهای وفادار به انقلاب علی رغم انتقادات و سلایق مختلف در یک دایره تعریف شوند.

وی افزود: جبهه بندی های متقابل کارایی خود را از دست داده و نظام نیازمند اتحاد و صبرتشکیلاتی نیروهای انقلاب است.

نیروهای وفادار به انقلاب حداقل برای عبور از وضعیت موجود متحد باشند

نماینده مردم تبریز بیان کرد:  با ترسیم وضعیتی که از سوی رهبرمعظم انقلاب شکل گرفت باید از جناح بندی های غیراصیل برحذر بود و یک جبهه فراگیر انقلابی شکل داد. در این صورت، باید روش و افراد غیرانقلابی را برای مردم تبیین کرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) نکند باطل در باطلی خود متحد باشد و حق متفرق گردد؟!

این نماینده مجلس گفت: پیشنهاد اینست که نیروهای وفادار به انقلاب حداقل برای عبور از وضعیت موجود با یکدیگر متحد بوده و مدیریت کشور را به مجموعه ی انقلابی و کارآمد سوق دهند.

جبهه منا در استان ها دارای نقایصی است اما سازوکار مشارکت همه نیروهای انقلابی شکل خواهد یافت

وی افزود: البته این جبهه به خصوص در استان ها از نقایصی برخوردار بوده و روند مشارکت همه نیروهای انقلابی به طور کامل محقق نشده است؛ اما بنده معتقدم در ادامه سازوکار موثری برای مشارکت همه نیروهای انقلابی شکل یافته و اتفاقات مبارکی رخ خواهد داد.

سعیدی در پایان گفت: وجود یک جبهه فراگیر انقلابی برای توسعه سیاسی و اقتصادی استان مبارک بوده و یک انرژی فوق العاده ای به مرحله ی اجرا درخواهد آمد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *