اسلایدر 21 فروردین 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گامی مهم برای تولید مس کاتد در آذربایجان برداشته شد

به گزارش آوای ورزقان ،معدن مس سونگون ورزقان از بزرگترین معادن مس کشور و جهان است که بیش از ۲۰ سال از فعالیت آن می گذرد و مراحل تولید و فراوری تا مرحله کنسانتره سازی در این معدن انجام می شود.

نزدیک به ۸ سال پیش بود که حرف و حدیث هدی مبنی بر احداث و راه اندازی کارخانه ذوب و پالایش مس در شهرستان مطرح شد و خیلی زود این اقدامات اجرایی شد و بخشی از پروژه عملیاتی شد ولی به دلایلی ادامه این پروژه ۵ سال پیش متوقف گشت.

ماه های اخیر نیز در سایه وحدت و پیگیری مسئولین تراز اول شهرستان و مساعدت های مسئولین و نمایندگان استانی حرف های مبنی بر شروع مجدد این پروژه به گوش می رسید که روزشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، با برگزاری جلسه توجیهی برای شرکت های خارجی و داخلی دعوت شده به مناقصه گامی کلیدی در راستای ایجاد پروژه کاتد مس منطقه آذربایجان برداشته شد.

در این جلسه مدیر مس منطقه آذربایجان ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی به تمامی پیمانکاران مدعو، ضمن تأکید بر رعایت مقررات زیست محیطی، برای موفقیت پروژه ابراز امیدواری نمود.

در ادامه جلسه معاونت طرح و توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر طرح و توسعه مس منطقه آذربایجان و مدیر پروژه مذکور توضیحاتی کامل در خصوص مشخصات و نکات فنی پروژه ارائه نموده و ضمن اعلام نکات مد نظر شرکت ملی صنایع مس ایران بر رعایت آن ها تأکید نمودند.

در ادامه جلسه به سوالات نمایندگان شرکت های خارجی و داخلی مدعو در خصوص پروژه پاسخ داده شد و ابهامات موجود برای آن ها شفاف سازی گردید.

شایان ذکر است این جلسه در سالن کنفرانس هتل پارس در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار گردید.

روز یکشنبه ۲۰ فروردین نیز نمایندگان این شرکت ها به همراه علیزاده نماینده مردم شریف ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، یحیوی فرماندار شهرستان ورزقان، عالی معاون طرح و توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران، حاجی آقازاده مدیر مس منطقه آذربایجان و تعدادی از مدیران منطقه آذربایجان با حضور در مجتمع مس سونگون تحقیقات و بازدید میدانی خود را از محل انجام پروژه به عمل آورده و مسائل را مورد نقد و بررسی قرار دادند تا ضمن برآورد دقیق مختصات و مشخصات پروژه، گزارشی جامع از ابعاد پروژه را برای شرکت های خود تهیه نمایند.

حال انتظار می رود با اقدامات صورت گرفته که به همت مسئولین درجه ۱ شهرستان انجام یافته اند و با شروع به کار مجدد طرح های توسعه مس منطقه آذربایجان در شهرستان ورزقان گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال در شهرستان برداشته شود و بخش قابل توجهی از معضل اشتغال شهرستان برداشته شود.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *