اسلایدر 22 فروردین 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسئولین وامدار شهدا هستند/ امنیت کنونی کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش آوای ورزقان، حجت السلام مهدوی امام جمعه ورزقان امروز در همایش پدران آسمانی که با حضور پدران و خانواده‌های شهدای شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه خانواده‌های شهدا با نثار فرزندان خود در راه دین و میهن ایثار کردند، گفت: شهدا نیز با از خودگذشتگی و جانفشانی در راه اسلام و انقلاب دِین بزرگی را گردن ما قرار دادند.

وی افزود: وظیفه ماست که قدردان خانواده شهدا باشیم، آن‌ها را ارج نهیم و با ادامه راه شهدا دِین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.

 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا نیز با تاکید بر اینکه جایگاه و شأن خانواده شهدا باید بیشتر از این که هست ارتقاء یابد، اظهار داشت: مسئولین باید بدانند مسئولیتی که اکنون به عهده گرفته‌اند در سایه ایثار و جانفشانی‌های شهدا به دست آمده است و وامدار شهدا هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاسیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ورزقان را با هدف سهولت ارائه خدمات به خانواده شهدا خواستار شد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات خوبی برای اشتغالزایی در شهرستان صورت گرفته که خانواده شهدا در فرصت‌های شغلی به وجود آمده از اولویت برخوردار خواهند بود.

 

فرماندار ورزقان نیز در این همایش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا به واسطه ایثارهایی که انجام داده‌اند در جامعه ما دارای ارزش و جایگاه والایی هستند.

 

وی وحدت، همدلی و برادری را یکی از شاخصه‌های شهدا برشمرد و افزود: مسئولین ارشد شهرستان با وحدت و همدلی امسال گام های مهمی را برای توسعه شهرستان برخواهند داشت.

 

حسن یحیوی احداث بزرگراه خواجه – ورزقان، تکمیل و راه اندازی بیمارستان علامه جعفری و راه اندازی کارخانجات ذوب مس در شهرستان را از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان دانست که با توجهات دکتر جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی و راهنمایی های امام جمعه شهرستان و آقای علیزاده نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی محقق شده است.

وی افزود: بیمارستان ورزقان بیش از ۹۵ درصد تجهیز شده و به زودی افتتاح و به خانواده شهدا هدیه می‌شود، بزرگراه خواجه ورزقان بدون مشکل خاصی به سرعت پیش می‌رود و واحد‌های تولید مس کاتد در شهرستان در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارند.

 

وی تکمیل فرایند ۲ سد حاجیلار و آقبلاغ را همراه با احداث چندکارخانه در شهرک صنعتی ورزقان را از جمله اقدامات انجام گرفته در سال گذشته برای توسعه بیش از پیش شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: آینده بسیار روشن و امیدوار کننده‌ای در انتظار شهرستان ورزقان است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز در این همایش تصریح کرد: شهدا با معرفت و آگاهی از عزیزان خود گذشته و به مقابله با دشمن ایستاند تا از عزت و اقتدار کشور دفاع کنند و اگر جانفشانی‌های شهدا نبود یقیناً کشور امنیت و آسایش کنونی را نداشت.

 

وی امنیت امروز کشور را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: اثرگذاری و ترس به دل دشمن انداختن یکی از شاخصه‌های زنده بودن شهداست.

 

صمدیان خاطر نشان کرد: هنوز شهدا و راه شهدا را درک نکرده‌ایم، نباید با بی معرفتی نسبت به نعمت هایی که شهدا به ارمغان آوردند برخورد کنیم چرا که اگر شهدا نبودند اکنون اوضاع کشور ما همچون سوریه و … کشورها بود.

وی افزود: باید همچون شهدا بدون ترس، برای توسعه روز افزون و استقلال کشور تلاش کنیم که یقیناً این خواسته شهداست.

 

ابراهیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، پیگیری مسائل و مشکلات خانواده شهدا را رسالت اصلی بنیاد شهید شهرستان دانست و گفت: افتخار می کنیم که خادم خانواده‌های معظم شهدا هستیم.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *