اسلایدر 24 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تنها راه حل مشکل بیکاری شهرستان ورزقان راه اندازی شهرک صنعتی

رحیم نوروزی رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ورزقان در گفت و گو با آوای ورزقان در خصوص کار جویان شهرستان ورزقان گفت: قریب به ۲۰۰۰ نفر کارجو در این ادره ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۰درصد دیپلم به پایین، ۲۰ درصد دیپلم و بقیه دیپلم به بالا هستند.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ورزقان ادامه داد:با هماهنگی های لازم از طرف فرماندار ورزقان و اداره کارتعاون و رفاه اجتماعی با معدن مس سونگون و شرکت های اقماری این معدن توافق شده است تا این شرکت ها نیروی انسانی مورد نیاز خود را از اداره کار شهرستان ورزقان در خواست نمایند و اداره کار به نوبت، کارجویان واجد شرایط را برای اشتغال به این شرکت ها معرفی نماید.

رحیم نورزی تصریح کرد:با توجه به این که در شهرستان ورزقان تنها در معدن مس سونگون و شرکت های اقماری این معدن امکان اشتغال برای کارجویان وجود دارد عمده مشکل بیکاری شهرستان را بیکاری تحصیل کرده گان دانست و عنوان کرد اکثر تحصیل کرده گان شهرستان در رشته های غیر مرتبط تحصیل کرده اند.

نوروزی ادامه داد:از سال آینده معدن طلای مزرعه شادی شروع به کار می کند و با هماهنگی های انجام شده قرار بر این است تا مسئولین و شرکت های اقماری این معدن نیروی انسانی مورد نیاز خود را از اداره کار در خواست نمایند و این اداره افراد واجد شرایط را به نوبت برای اشتغال در این معدن معرفی کند.

وی نبود فضای مناسب برای اشتغال بانوان را از دیگر مشکلات شهرستان ورزقان در باب بیکاری دانست و افزود:۲۲نفر از بانوان کار جویی شهرستان را به شرکت زرنخ آذر تنها کارگاه شهرستان که تمامی کارکنانش بانوان هستند برای اشتغال معرفی نموده ایم که بعداز تجهیز کار گاه مشغول به کار خواهند شد.

رحیم نوروزی تنها راه حل مشکل بیکاری شهرستان را راه اندازی شهرک صنعتی ورزقان عنوان کرد و گفت:سال آینده تا جایی که بتوانیم برای شهرک صنعتی سرمایه گذار جذب می کنیم.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ورزقان از پرداخت وام کم درصد با همکاری صندوق مهر امام رضا(ع) برای کار جویانی خبرداد که توانایی ایجاد شغل پایدار برای خود را دارند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *