استانی 31 فروردین 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تبریز قربانی قصور مسئولان/ سیل آذربایجان آبروی دروغگویان را برد/ نمک بر زخم مردم نپاشید

به گزارش آوای ورزقان، محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: در کل دنیا رسم بر این است که بلافاصله بعد از وقوع یک حادثه در کشور بالاترین مقام اجرایی کشور پیام تسلیت خود را نشر دهد همچنین در اولین فرصت زمانی برای تسکین آلام حادثه و بررسی روند رسیدگی و اقدامات تعیین شده در محل حادثه حضور به هم رساند در حالی‌که در حادثه سیل رئیس جمهور هیچ‌کدام از این اقدامات را در وقت خود انجام نداد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم سیل‌زده علاوه بر حضور مسؤولان عالی‌رتبه به رفع مشکلات ایجاد شده در سریع‌ترین وقت ممکن نیاز دارند، افزود: از طریق مقامات استانی و به صورت انفرادی پیگیر این موضوع هستم و حتی بلافاصله بعد از وقوع سیل با برخی از وزرای مرتبط هماهنگ کرده و درخواست خود مبنی بر کمک و یاری جهت رفع مشکلات ایجاد شده را مطرح کردم.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف مجدد از جان باختن عده‌ای در حادثه سیل خاطرنشان کرد: حادثه سیل و جان باختن عزیزان در این حادثه بسیار ناگوار بود و این زمانی اتفاق افتاد که هنوز داغدار سانحه دلخراش جان باختن عد‌ه‌ای از مردم استان در حادثه تصادف قطار تبریز- مشهد در اثر سهل‌انگاری برخی مسؤولان بودیم.
وی افزود: قطعاً کشته‌شدن عده‌ای از هم‌وطنان در سیل آذربایجان بر اثر بی‌مسؤولیتی برخی از مسؤولان بوده و هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که چگونه می‌توان از مسیر رودخانه مسیر گذر خودرو ایجاد کرد و این نشان می‌دهد جان انسان در اولویت آخر برای برخی از افراد است.
سعیدی با تاکید بر اینکه هر فردی ادعا کند که جان‌باختگان سیل پل «غله زار» برای گرفتن عکس در آنجا حضور داشتند خائن به استان، کشور و مردم است، ادامه داد: فهم و شعور مردم بسیار بالا است و اگر برخی مسؤولان بعد از افشای دروغشان که مدعی بودند کشته‌شدگان پل «غله زار» برای گرفتن عکس آنجا بودند، حال ادعای این را دارند که مأموران راهنمایی و رانندگی در تلاش دور ساختن خودروها از آن مسیر بودند، باید گفت که شاهدان حاضر در صحنه و فیلم‌های مختلف از آن روز نشان می‌دهد حتی یک مأمور هم در آنجا حضور نداشت.
وی افزود: همه می‌دانیم یک مأمور راهنمایی و رانندگی با پایین آوردن تابلو «ایست» می‌تواند همه خودروها را متوقف ‌سازد و مردم همیشه تابع قانون هستند و این چه حرفی است که برخی می‌زنند و جان باختن افراد در اثر بی‌مسؤولیتی مسؤولان را نادیده می‌گیرند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از مسؤولان استانی و کشوری به گونه‌ای از حادثه سیل استان ما حرف می‌زنند که انگار چیزی نشده و برخی از توجیهات را به میان می‌کشند که قابل درک نیست، گفت: بعد از افشای دروغشان مبنی بر اینکه مردم برای تماشای سیل در محل بودند، حال ادعا می‌کنند که مأمور آنجا بود و اصلاً به این فکر نمی‌کنند که چگونه مردم دستور توقف پلیس را می‌توانند نادیده بگیرند و ادامه مسیر دهند و یا شاید الان ادعا کنند که خودروها مانع‌ها را شکسته و با زور از آن مسیر گذشته‌اند.
وی متذکر شد: این ادعاها چیست که برخی بر زبان می‌آورند و منجر به سوءاستفاده دیگران نیز می‌شوند و دل خیلی‌ها را به درد می‌آورند.
سعیدی با اشاره به اینکه وظیفه حاکمیت اعمال قانون در جامعه است، گفت: اعمال قانون در جامعه شاید به قیمت جان قانونگذار نیز تمام شود و این بهتر از آن است که جان چند نفر در اثر بی‌قانونی و عدم رعایت قانون از دست برود.
وی بیان داشت: در این مواقع شاهد سخنان نابخردانه برخی از مسؤولان عالیرتبه استانی و کشوری شدیم و کاملاً مشهود بود که آنها حتی حرف زدن نیز بلد نیستند و باید قبل از نشستن روی صندلی مقام خود حرف زدن را یاد بگیرند و این یاد گرفتن در گرو شناخت مردم و برقراری ارتباط با آنها خواهد بود نه اینکه با جملات بی‌ارزش و بی‌مفهوم احساسات مردم را بیشتر جریحه‌دار کنند.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسؤولان در این حادثه به جای قبول قصور خود سعی دارند فرافکنی کنند، این کار تا کی ادامه خواهد داشت و تا کی باید کشته بدهیم؟

وی افزود: البته نباید از همت و تلاش دستگاه‌هایی که خالصانه پا در میدان گذاشتند به راحتی بگذریم زیرا برخی از ارگان‌ها از جمله سپاه، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، هلال احمر و غیره مخلصانه جانفشانی می‌کردند که باید تمام قد از آنها قدردانی کرد.

انتهای پیام/و

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *