استانی 07 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش ۵۰ درصدی افسردگی در آذربایجان شرقی

به گزارش آوای ورزقان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین صومی در همایش حمایت طلبی در حوزه سلامت روانی و اجتماعی اظهار داشت: افسردگی بیماری است که تاثیر زیادی در زندگی روزمره مبتلایان و اطرافیان آنها دارد به طوری که علاوه بر ایجاد مشکلات روانی، به عنوان مادر بسیاری از بیماری‌های جسمانی نیز شناخته شده از این رو در علم پزشکی بر توجه بیشتر به این اختلال و لزوم برطرف کردن آن پیش از اقدام به درمان بیماری‌های جسمی تاکید شده است.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: در سال جاری باید در مورد افسردگی حرف بزنیم شعاری است که انتخاب شده و اهمیت بسیاری دارد،  بررسی روند تغییرات  و شیوع افسردگی نشان از افزایش آمار مبتلایان به این عارضه در جهان دارد.

صومی افزود: با این حال آمارها نشان از افزایش میزان افسردگی در جوامع مختلف دارد، در کشور و استان آذربایجان شرقی نیز آمارها از رشد ۵۰ درصدی این نوع بیماری‌ها دارد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت روان تنها موضوعی مربوط با سلامت عمومی جامعه نیست بلکه یک موضوع در ارتباط با توسعه نیز هست.

صومی گفت: یکی از دانشگاه های پیشرو در راه‌اندازی  مراکز سلامت روان جامع نگر بودیم که نتایج مثبت فعالیت این مراکز گام بزرگی در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های روحی و روانی دارد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *