استانی 14 اردیبهشت 1396 - 7 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اگر امام زنده بودند آیا کمک به سوریه و عراق نمی‌کردند؟/ برخی در حق آرمان امام خمینی (ره) جفا می کنند

به گزارش آوای ورزقان به نقل از تبریز بیدار:  آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در اولین جلسه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی روز ۱۴ و ۱۵ خردادماه، روز قدس، شبهای قدر با بیان اینکه در احادیث نیز بر  غنیمت شمردن فرصت ها تاکید شده است، اظهار داشت:ضایع کردن فرصت ها اسباب پشیمانی را فراهم خواهد کرد و نباید نفع‌های که در مناسبت‌ها و فرصت‌ها وجود دارد به نسیمی سپرد.

وی با تاکید به اینکه فرصت سلامتی و جوانی از جمله نعماتی است که به راحتی می توان از دست داد، گفت: خوشا به حال جوانانی که در دوران جوانی مطابق با رضای خدا پیش می روند.

امام جمعه تبریز افزود: استفاده مطلوب از ساعات عمر مخصوصا در مورد افرادی که مسئولیتی در اختیار دارند بسیار پر اهمیت است و خوش به سعادت افرادی که در دوران مسئولیت خود باقیات و صالحات و خدمات ارزشمندی از خود بر جای می گذارند و دعای مردم را همیشه پشت سر خود دارند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فرصت‌های زیادی در اختیار انسان قرار داده می شود که بسیار زودگذر است، اما متاسفانه غفلت هایی در استفاده از آن فرصت ها نیز وجود داشته و دیگر چنان فرصت هایی به دست نمی آید.

وی با تاکید بر استفاده از برکات ماه مبارک رمضان و استفاده از فرصت پیش روی در این ماه پر برکت، گفت: این ماه فرصتی مغتنم برای بازسازی و خودسازی و عبادت، معنویت و نیل به مدارج عالی کمالات بوده و امسال چندین مناسبت در ماه مبارک داریم که باید برنامه ریزی جهت بهره گیری از فرصت ها را داشته باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مصادف شدن آن روز با ماه مبارک رمضان، گفت: همچنین روز قیام ۱۵ خرداد نیز در این ماه قرار گرفته و در همه این ۲۸ سال بعد از گذشت ارتحال امام همیشه شاهد برپایی مراسم باشکوه سالروز ارتحال ایشان هستیم زیرا امام خمینی(ره) یک رهبر معمولی نبود؛ بلکه همان فردی است که حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را خاتمه داد.

وی افزود: امام خمینی(ره)  نه تنها در ایران بلکه تحولی بزرگ در جهان بشریت به نفع عالم اسلام ایجاد کرد و زمانی احیایی دین اسلام کردند که دین در دنیا افیون ملت‌ها شناخته شده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی نظیرترین انقلاب‌های دنیا است و قابل مقایسه با سایر پدیده‌ها نیست.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اسوه و الگوی همگان بوده و باید سالگرد ارتحال ایشان با شکوه‌تر از هر سال برپا شود و مطالب و آرمان‌های ایشان نیز برای همه خصوصا نسل جوان بازگو شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید از فرصت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برای بازگو کردن خاطرات امام (ره) به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: البته گفته‌های امام باید در طول سال بیان شود و نسل جوان با نظرات و آرمان‌های ایشان به خوبی آشنا شوند و بدانند که ایشان همیشه تاکید به اینکه اجازه ندهید انقلاب دست نامحرمان بیافتد داشتند.

آیت الله مجتهدشبستری در این خصوص بیان داشت: باید روی گفته‌های امام خمینی(ره) تامل داشته باشیم و به حرف‌های ایشان با جان و دل عمل کنیم.

وی با یادآوری اینکه در آستانه انتخابات بسیار مهم قرار داریم و همه باید جایگاه و نقش خود در این انتخابات حیاتی بدانند، افزود: امام خمینی(ره) به قدری تاکید بر حضور گسترده در انتخابات داشتند، با تحقق عینی مردم سالاری در کشور نشان دادند این مردم هستند که در سرنوشت خود سهیم می باشند.

امام جمعه تبریز افزود: امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را در کنار مردمی بودن تبیین کردند و ادامه این امر نیز با حضور گسترده مردم در انتخابات محقق میشود.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله  در طول گذشت سالیان از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به توصیه امام در راستای شرکت گسترده در انتخابات عمل می‌کنند و همیشه انتخابات برگزار شده با شکوه‌تر برگزار شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان متذکر شد: باید با یادآوری اصل انقلاب و آرمان‌های امام رحمت الله مردم با حضور گسترده برای  انتخاب آگاهانه، نمایندگانی اصلح برای ایران اسلامی انتخاب کنند.

وی به تاکیدات امام خمینی(ره) در راستای سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) مدام به خصومت دشمنان غربی و آمریکا تاکید کرده و توصیه فرموده اند که آنها هیچ وقت نمی توانند دوست ایران باشند.

عضومجلس خبرگان رهبری با با بیان اینکه دو آرمان اصلی امام خمینی(ره) در راس تمام آرمان های ایشان بود، گفت: اولین آرمان ایشان آزادسازی جهان اسلام و دومی احیای احکام و معارف اسلام بوده و فقط هدف ایشان تحقق انقلاب در ایران نبود بلکه هدف آزادسازی جهان اسلام بوده و به فکر مسلمانان دیگر بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کم لطفی و بی توجهی در گفته های برخی افراد مشاهده می‌شود که معتقد هستند جنگ سوریه، عراق چه ربطی به ما دارد و چرا باید به آنها کمک کنیم، گفت: برخی از گفته ها در داخل، برای بی توجهی به مسائل سایر مناطق مظلوم مسلمان، جفا در حق آرمان امام خمینی(ره) بوده و اگر امام زنده بودند آیا کمک به سوریه و عراق نمی‌کردند؟

آیت الله مجتهد شبستری ابراز کرد: اگر کمک ایران به عراق و سوریه نبود اکنون هر دو کشور توسط داعش اشغال شده بودند و طبق گفت و گویی که با حیدر العبادی داشتم وی صریحا اعلام کرد که اگر کمک ایران نبود بغداد دست داعشی ها بود و کمک ایران نجات بخش سوریه و عراق بود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: طبق تعریف طرح استکبار داعش در ابتدا دو کشور عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده بود تا بعد از آن ایران را مورد هدف قرار دهد که نافرجام ماند.

وی با بیان اینکه افرادی که در اجرای فرمایشات امام خمینی(ره) غفلت کرده‌اند باید به خود آمده و اهداف ایشان را به یاد آورند و بدانند معمار کبیر انقلاب با چه هدفی انقلاب را پدید آوردند.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید به برگزاری با شکوه مراسم ۱۵ خرداد، گفت: شهدای ۱۵ خرداد برای اسلام و روحانیت جان خود را از دست دادند و جایگاه والایی در انقلاب دارند.

وی در خصوص برنامه روز قدس و لیالی قدر گفت: در شب های قدر شاهد حضور جوانانی هستیم که شاید به ظاهر کسی باور نکند که این جوان تا به حال مسجد رفته است ولی در شب های قدر در مراسمات شرکت می کنند، از این رو باید مساجد و مصلی آماده پذیرایی از مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید هر سال در شب‌های قدر با برنامه‌ریزی بهتر سعی بر جذب بیشتر مردم به سمت مساجد و مصلی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: برنامه روز قدس نیز یک برنامه جهانی بوده و جزو یادگارهای امام خمینی(ره) هست و همانند ۲۲ بهمن باید با شکوه هر چه بیشتر برگزار شود و سعی شود از نظر کمیت و کیفیت و برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت‌ها استفاده کنیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه از الآن باید به فکر بهره‌مندی بهتر از فرصت‌های پیش رو باشیم، گفت: با حداکثر بهره‌برداری معنوی از فرصت‌ها در عین حالی که جمعیت را جذب می‌کنیم، برنامه‌های متنوع، سخنرانی‌های مناسب و برنامه‌های مناسب و در شان اسلام برای جوانان پدید آوریم؛ زیرا جوانان در تیررس تهاجم فرهنگی قرار گرفته اند باید با انس با ماه مبارک رمضان روحیه اسلامی به دست آورند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *