استانی 24 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قطار شهری تبریز از موضوعات مطرح شده در جلسه با رئیس مجلس بود

به گزارش آوای ورزقان صادق نجفی در گفتگو با خبرنگار آناج در خصوص کلیت جلسه شهرداران کلان شهر ها با رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این جلسه در خصوص مدیریت واحد شهری و کمک به ایجاد راه هایی برای درآمد پایدار شهرداری ها و توجه ویژه در بودجه ۹۴ به کلان شهرها بخصوص قطار شهری برخی از کلان شهرها مطرح شد.

وی اعلام کرد: توجه به پارلمان های محلی، مدیریت های محلی نیز یکی از مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

شهردار تبریز در خصوص مطالباتش از رییس مجلس خاطرنشان کرد: بنده نیز به عنوان شهردار کلان شهر تبریز مدیریت کمک به قطار شهری و مطالبات شهرداری ها از بخش های دولتی را بیان کردم.

وی تصریح کرد: مقرر شد در جلسه امروز شهرداران کلانشهرها با رییس مجلس، نماینده ای به عنوان دبیر شهرداری های کلان شهر برای دفاع از حق و حقوق شهرداری ها در مجلس انتخاب شود.

گفتنی است شهردارن کلانشهرهای کشور، ظهر دیروز با رییس مجلس شورای اسلامی، دیدار و گفتگو کردند.

دیدار شهرداران کشور با لاریجانی، پس از آن صورت گرفت که شهرداران، اواخر سال گذشته، در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی از کم توجهی به مشکلات شهرداری ها در قوانین جاری به خصوص در مورد بندهای مربوط به لایحه بودجه سالانه ابراز نگرانی کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در  دیدار با شهرداران، در مورد اجرایی نشدن برخی قوانین مربوط به شهرداری‌ها گفت: اینگونه موارد را به صورت مکتوب اعلام کنید تا با دستگاه مربوطه مطرح و رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به شهرداران کلانشهرهای حاضر در جلسه گفت: شما باید به جای اینکه به دنبال گرفتن پول از دولت باشید باید تا می‌توانید به منظور پیشبرد کارهای عمرانی از فاینانس استفاده کنید تا انشاالله در سال‌های آینده اوضاع بهبود یابد.

وی تاکید کرد: باید اقدامات عملیاتی را انجام و از امکان‌های دیگر برای خلق درآمد استفاده کنید.

لاریجانی با بیان اینکه در مجلس این نوع نگاه که بخواهد شهرداری‌ها را دولتی کند، وجود ندارد گفت: بهتر است شهرداران به جای امید داشتن به بودجه‌های دولتی به دنبال راهکارهایی عملیاتی برای خلق درآمدهای جدید و ایجاد توسعه در پروژه‌های عمرانی باشند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *