استانی 16 آبان 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی هشدار داد/ شیوع آنفلوآنزای مرغی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده است.

 

به گزارش آوای ورزقان، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد جهانسری در نشست بررسی و آسیب‌شناسی شیوع  آنفلوآنزای مرغی در استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: آنفلوآنزای مرغی اخیراً در برخی کشورها از جمله کشور ما شیوع پیدا کرده و نمونه‌هایی از این آنفلوانزا در استان ما نیز مشاهده شده که توسط نهادهای ذی‌ربط از جمله دامپزشکی، جهادکشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی رصد و پایش می‌شود.

 

وی افزود: این در حالی است که با آغاز فصل سرما و کوچ پرندگان، احتمال شیوع این بیماری در سراسر کشور افزایش یافته است.

 

جهانسری گفت: خوشبختانه این موضوع در استان جای نگرانی ندارد و اگر مشکل حاد باشد قرارگاه زیستی استان آماده همکاری با نهادهای ذی ربط است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: با وجود اینکه در استان مشکل خاصی در این مورد نداریم اما رعایت نکات بهداشتی همانند تهیه مرغ و تخم مرغ از مراکز مجاز و بهداشتی زیر نظر سازمان دامپزشکی، عدم خرید طیور از بازارچه‌های غیر بهداشتی و محلی و نیز عدم شکار پرندگان مهاجر و خوردن آنها لازم و ضروری است.

 

وی همچنین توصیه کرد تا همشهریان در صورت مشاهده لاشه طیور از تماس مستقیم با آن خودداری کرده و سازمان دامپزشکی را مطلع کنند.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *