استانی 25 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

راستگو فرماندار جدید آذرشهر و صادقی فرماندار اسکو می شود

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نخستین تغییرات در فرمانداران آذربایجان‌شرقی را از تبریز شهر اولین‌ها آغاز کرد و رحیم شهرتی‌فر را طی حکمی در بیست و یکم دی ماه به عنوان فرماندار شهرستان تبریز منصوب کرد تا تغییرات فرمانداران آذربایجان شرقی کلید بخورد.

استاندار آذربایجان شرقی بعد از آن حسن یحیوی را به عنوان فرماندار هریس، علی وفادار را به عنوان فرماندار ورزقان و ظفر محمدی را به عنوان فرماندار مراغه و مرتضی علیخانی را به عنوان فرماندار شهرستان اسکو، اسماعیل حیدری آزاد را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان میانه، تقی کرمی را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان مرند و زاهد محمودی را به عنوان فرماندار شهرستان جلفا معرفی، سید محمد عابدی را به عنوان فرماندار سراب، سعید کاشانی را به عنوان فرماندار شبستر و یدالله قاری‌زاده را به عنوان فرماندار شهرستان بستان‌آباد، حیدر صادقی فرماندار آذرشهر، ولی فرج‌اللهی به عنوان فرماندار شهرستان بناب و جهانگیر اسکندرزاده را به عنوان فرماندار جدید ملکان، حسن مستفید را به عنوان فرماندار هشترود، علی بدر شکوهی را فرماندار چاراویماق، و فریدون بابایی را به عنوان فرماندار کلیبر، داود گرشاسبی به عنوان فرماندار خداآفرین معرفی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از ۲۱ فرمانداری آذربایجان‌شرقی ۱۹ فرماندار را تغییر داد.

اسماعیل جبارزاده درباره فرمانداری شهرستان هوراند نیز چون متعقد بود مراحل اداری شهرستان شدن این شهرستان در دولت دهم درست طی نشده است ابراهیم فریادخواه را که از فرمانداران دولت احمدی‌‌نژاد بوده تا به امروز تغییر نداده است.

اما استاندار آذربایجان‌شرقی استاندار آذربایحان شرقی در چهارم دی امسال با خداحافظی رضا صدیقی آخرین فرماندار احمدی‌نژاد و با تقدیر از خدمات ۵۸ ماهه وی تغییر فرمانداران در استان را بعد از کمتر از یک سال کلید زد.

پرده اول تغییرفرمانداران/ فرمانداران جدید خداآفرین، سراب و اهر معرفی شدند

استاندار آذربایجان شرقی در دو نشست جداگانه فرمانداران جدید خداآفرین، سراب و اهر را معرفی کرد.

اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خداآفرین، ضمن قدردانی از خدمات داود گرشاسبی، فرماندار پیشین خداآفرین، امین امینیان را به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی کرد.
وی همچنین گرشاسبی را به عنوان جایگزین سید محمد عابدی فرماندار پیشین سراب معرفی کرد.

همچنین بعد از ظهر همان روز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان اهر، عابدی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

جبارزاده از خدمات و تلاش‌های رضا صدیقی در مدت ۵۸ ماه تصدی مسئولیت فرمانداری اهر قدردانی کرد.

اما پرده دوم تغییرات فرمانداران آذربایجان‌شرقی امروز با حضور سعیدشبستری خیابانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی  در شهرستان‌های آذرشهر و اسکو کلید خورد.

علیار راستگو فرماندار جدید شهرستان آذرشهر

حیدر صادقی که در ۲۶ اسفند ۹۲ به عنوان فرماندار جدید شهرستان آذرشهر معرفی شده بود امروز باید از این سمت خداحفظی کرده و جای خود را به علیار راستگو دهد.

علیار راستگو از فعالان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان و جزو نیروهای اصلاح طلب استان  است که بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم از سوی عرب باغی به عنوان  معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس منصوب شده بود که از همان اوایل کار با وی دچار اختلاف شد و در روزهای گذشته از این سمت خداحافظی کرد.

مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی فرماندار جدید ؛

فرماندار جلفا

فرماندار کلیبر

فرماندار مراغه

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سهلان

قائم مقام شرکت ساخت ماشین و ابزار تراکتورسازی تبریز

حیدر صادقی فرماندار جدید شهرستان اسکو 

مرتضی علیخانی فرماندار اسکو نیز که در ۲۹ بهمن سال ۹۲ به عنوان فرماندار جدید شهرستان اسکو معرفی شده بود امروز جای خود را به حیدر صادقی فرماندار که پیش از این فرماندار آذرشهر بود بدهد.

حیدر صادقی، متولد ۱۳۳۷ در شهرستان خلخال، دارای مدرک کارشناسی زمین‌شناسی است و پیش از این مسئولیت‌هایی همچون معاون فرمانداری خلخال، مسئول واگذاری معادن در اداره کل معادن و فلزات، بخشدار صوفیان و کارشناس دفتر فنی و حوادث غیرمترقبه را بر عهده داشته است.

گزارش ها حاکی است گفته می‌شود مرتضی علیخانی نیز که پیش از این فرماندار شهرستان اسکو بود در روزهای آینده به عنوان مدیرکل جدید امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شود و مرتضی موحدنیا از این سمت خداحافظی کند

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این یکی از معیارهای دولت دکتر روحانی را در انتخاب فرمانداران، داشتن تجربه و سابقه لازم در مجموعه وزارت کشور اعلام کرده بود.

جبارزاده  استاندار آذربایجان شرقی پیش از این خطاب به فرمانداران استان با بیان این که منافع مردم اولویت اول و آخر ماست و غیر از این به هیچ فرد و گروه و جناحی بدهکار نیستیم، اظهار داشت: ماموریت همه ما تحقق سیاست‌های دولت در استان و شهرستان است و باید با در نظر گرفتن مصالح مردم، برنامه‌های دولت را با منطق و تدبیر اجرا کنیم.

اسماعیل جبارزاده در جمع فرمانداران استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، تاکید کرد: تعامل با همه اقشار شهرستان، تدبیر و تعقل در اداره امور و خوش‌رویی با مردم باید سرلوحه فعالیت فرمانداران باشد.

وی افزود: منش و روش دولت دکتر روحانی، اعتدال، تدبیر، همدلی و هماهنگی و ایجاد همبستگی بین مردم و اعتلای مردم است و باید با در نظر گرفتن رضایت الهی و با خلوص نیت در این جهت گام برداریم.

البته بعد از دولت تدبیر و امید و آغاز به کار استاندار آذربایجان‌شرقی تغییرات انجام شده در سطح فرمانداران تماما از جناح اصلاح‌طلبان بوده است.

تغییرات در سطح مدیران استان آذربایجان شرقی نیز بعد از تغییر فرمانداران در سطح استان آذربایجان‌شرقی انجام شده و به غیر از چند مدیران تمام مدیران تغییر یافتند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *