تیتر دو 22 آذر 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقراراداره ثبت احوال به زودی در خاروانا

امروز نشستی با موضوع ایجاد و راه‌اندازی اداره ثبت احوال خاروانا با حضور بخشدار خاروانا، اعضای شورای اسلامی شهر خاروانا و جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی این بخش در محل دفتر مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دیزمار؛ در ابتدای این نشست بخشدار خاروانا گفت: بخش خاروانا با داشتن یک شهر و ۵۰ روستای تابعه و وسعتی تقریبا برابر با بخش مرکزی ورزقان، به جهت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود راه‌های ارتباطی مناسب از محرومیتی مضاعف رنج می‌برد.

انبارته در ادامه‌ با اشاره به نقش کلیدی آمار در توسعه، اظهار داشت: چنانچه آمار وقایع مهمی چون زاد و ولد، مرگ و میر، بیکاری و… به درستی احصا شوند، زمینه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در چهره روستاهای بخش در چند سال اخیر گفت: هرچند در دولت توجهات ویژه ای به توسعه جامعه روستایی بخش خاروانا شده، اما در نبود اداره ثبت احوال در خاروانا، ساکنان این بخش محروم برای دریافت کوچکترین خدمات موردنیاز بایستی ده‌ها کیلومتر مسافت طی کنند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی فراوان، خطرات جانی زیادی را متوجه روستاییان و کشاورزان منطقه می‌کند.

بخشدار خاروانا با اشاره به همکاری و همراهی بسیار خوب اهالی فوق‌العاده نجیب و خیّر بخش خاروانا با ادارات و نهادهای دولتی خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت زمین موردنیاز تمامی ادارات موجود در بخش خاروانا را اهالی اهدا کرده اند که این مهم در خصوص تامین محل اداره ثبت واحوال نیز محقق شده است، لذا امیدواریم مدیرکل محترم ثبت احول استان نیز با مدنظر قراردادن این مهم، توجه ویژ‌ه‌ای نسبت به ایجاد و استقرار  اداره ثبت احوال در بخش خاروانا داشته باشند.

در ادامه جلسه، مدیرکل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مشکلات مالی ثبت احوال و اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان در پالایش اسناد هویتی شهروندان و نقش مهم ثبت و ضبط دقیق وقایع چهارگانه در کاهش جرایم گفت: هر چند از سال‌ها پیش، ایجاد اداره و نمایندگی جدید ثبت احوال ممنوع شده ولی با این حال آمادگی داریم به شرط همکاری اهالی در تامین زیرساخت‌های موردنیاز اعم از مکان و تجهیزات اداری و سخت‌افزاری نسبت به ایجاد اداره جدید در بخش خاروانا اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بخش خاروانا از خیلی وقت پیش مجوز ایجاد اداره ثبت احوال دارد، اظهار امیدواری کرد با تامین زیرساخت‌های موردنیاز، بزودی شاهد راه‌اندازی اداره ثبت احوال در خاروانا باشیم.

یحیی علیزاده خاروانا نیز در این جلسه با بیان اینکه در ایجاد ادارات و نهادهای دولتی در بخش محروم خاروانا نباید توجیه اقتصادی و جمعیتی منطقه مدنظر قرار بگیرد، گفت: تاکنون مهمترین عامل و توجیه مسئولان نظام جمهوری اسلامی در استقرار ادارات در بخش خاروانا، محرومیت منطقه و همراهی همه‌جانبه اهالی با ادارات بوده است که این مهم در رابطه با ایجاد اداره ثبت احوال نیز صدق می کند.

در پایان این جلسه لیستی از تجهیزات سخت‌افزاری موردنیاز برای تجهیز اداره ثبت احوال خاروانا در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت و مقرر شد اقدامات لازم از سوی بخشداری، شورای اسلامی شهر و اهالی منطقه در رابطه با تعمیر ساختمان سابق درمانگاه خاروانا و تجهیز آن انجام شود تا اقدامات بعدی در خصوص راه‌اندازی و استقرار اداره ثبت احال در بخش خاروانا صورت پذیرد.

شایان ذکر است هزینه برآورد شده برای تامین تجهیزات این لیست که شامل سیستم کامپیوتری و تجهیزات برق اضطراری و تجهیزات شبکه، تجهیزات صدور شناسنامه و کارت هوشمند است که مبلغی حدود پنجاه یک میلیون تومان می‌باشد .

 

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *