تیتر دو 28 آذر 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نگاه ویژه از طرف مسئولین می خواهد/جایگاه فعالان رسانه محلی در شهرستان ورزقان

جایگاه فعالان رسانه محلی در شهرستان ورزقان

رسانه محلی از نگاه برنامه ریزان اندکی دور مانده و از نگاه مردم خیلی نزدیک و در دسترس هستند.آنها چشم و چراغ مردم شده اند.رسانه های محلی و بویژه از نوع مجازی آن ، مصرف کننده و آمار بازدید بالایی در شهرستان ورزقان دارندو باتوجه به مقیاس جمعیت به فراوانی قابل مشاهده است.

محلی گرایی مردم در حوزه رسانه پدیده مهمی است .اما در نگاه برنامه ریزان، جایگاه واقعی خود را نیافته اند و سهم مناسبی در برنامه ریزی ندارند.این رسانه ها ، پیشگامان عرصه  آگاهی در منطقه هستند.

رسانه می تواند با پرداختن به مسایل اجتماع و نهادینه کردن باورهای درستِ خودباوری، اعتما و امید را در مردم  منطقه ایجاد و حس مثبت به مردم داده و پایه گذار هنجارهای اجتماعی باشد.

اطلاع رسانی در زمینه اخبار و مسایل محلی کم اهمیت تر از سایر اخبار و اطلاعاتی منتشره در سطح استان نیست،  با گسترش رسانه محلی از سویی زمینه شکوفایی استعداد جوانان محلی و تقویت  توانایی آنها محقق می شود و از این رهگذر فرهنگ عمومی شهرستان  نیز ارتقا پیدا می کند.

صداقت، صراحت، حقیقت نگری، پرهیز از تعصب و جانبداری، بیان مستندات و  تلاش دلسوزانه برای آگاهی اهالی منطقه بخشی از رسالت های ارزش مدار رسانه محلی در شهرستان ورزقان، خاروانا است.

شهرستان های مختلف نگاهی ویژه به حوزه رسانه محلی دارند و به دلیل تاثیرگذاری بالای رسانه محلی در تمامی حوزه های توسعه و پیشرفت باید نگاهی ویژه از طرف مسئولین محترم شهرستان ما به این بخش صورت گیرد.

رسانه محلی برای آگاهی بخشی به مردم منطقه ، اقناع مخاطبان ، تنویر افکار عمومی ، ترسیم افق های روشن و انعکاس زیبایی های شهرستان ورزقان،خاروانا از اعتبار و منزلت اجتماعی بالایی برخوردار است.

فعالان رسانه محلی، نقش نخبگان فکری منطقه را دارند و یکی از اصلی ترین گروه های مرجع مردم هستند اما در گفت و گوها و هم اندیشی ها به عنوان فعال رسانه کمتر حضور دارند و بهتر بگویم دعوت و “حمایت ” نمی شوند. فعالان رسانه محلی شهرستان ما از تشکل جامع بی بهره هستند.

علی قاسمی آوانسر

 

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *