اخبار جهان 12 دی 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ایران سوریه نمی شود

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج علی جعفری‌‌آذر، استاد حقوق و مفسر قانون اساسی و وقایع انقلاب اسلامی ایران طی یادداشتی نوشت:

ایران سوریه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌شود، همچنانکه در دهه هفتاد شمسی با وجود تامین همه شرایط از سوی معارضین نظام و به اصطلاح اپوزیسیون درون کشور و همراهی و پشتیبانی منافقین و ضدانقلاب خارج و دولت‌های بیگانه، ایران « شوروی » نشد و طرح فروپاشی با همه نقاط به اصطلاح قوت و مشابهت شرایط ایران و شوروی، موجب فروپاشی نظام جمهوری اسلامی نگردید.

دلیل اول و مهم: اعتقاد و عشق و علاقه بی‌بدیل ملت ایران به اسلام عزیز و نظام اسلامی منبعث از آن و منتخب خود، که ۴۰ سال است آن را با بذل جان و مال محافظت نموده‌‌اند، حفظ تمامیت ارضی، وحدت ملی در عین تکثر قومی ، مذهبی ، دینی و زبانی، و عمران و آبادی ایران است.

آنچه درون مایه و خواسته اصلی معترضین واقعی و نه آشوب طلبان است، اعتراض به  بی‌‌توجهی، بی‌‌مسئولیتی، بیتدبیری، تنبلی، کج فهمی، فرصت سوزی، حیف و میل بیت المال، غارت ثروت و منابع عمومی و سرمایه‌‌های ملی و اجتماعی کشور از سوی  مسئولان ، مدیران ، تصمیم سازان و سیاست گذاران بخش‌های مختلف در قوای سه گانه و شوراها و نهادهای خاص جمهوری اسلامی ایران است. نه تبدیل ایران به سوریه ویران شده.  اعتراض به عمل آنهایی است که  حداقل ۳۰ سال است با تغییر چهره و خط به عنوان، رییس جمهور، وزیر، وکیل، مدیر، عضویت در مجامع و شوراهای عالی کشور بر پست‌های جمهوری اسلامی تکیه زده‌‌اند و  نه یک شب، بلکه ۳۰ سال فرصت و اختیار قانونی و حمایت مردمی داشتند و دارند تا  در جهت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و نظام مقدس منبعث از آن مانند عدالت – رفع تبعیض – رفع فقر – رفع وابستگی – گسترش تامین اجتماعی – ترویج پاکدستی – مبارزه با فساد- ترویج معنویت ، اخوت و برادری اسلامی  و در یک کلمه «کار آمدی نظام»، اقدام و عمل کنند.

اعتراض نه به نظام، بلکه  به رفتار آنهایی است که  به دفعات بنام اسلام، در سایه این نظام با رای مردم در جایگاه‌های قانونگذاری و اجرایی قرار گرفته‌اند و از امام راحل یا رهبری معظم انقلاب حکم تایید و تنفیذ دریافته‌‌اند ولی راهبرد نورانی و حکیمانه ایشان را در حوزه اقتصاد که فرمودند:   « همه توطئه‌هاى جهان‌خواران علیه ما از جنگ تحمیلى گرفته تا حصر اقتصادى و غیره براى این بوده است که ما نگوییم اسلام جواب‌گوى جامعه است و حتما در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم. واقعاً باید به سمتى حرکت نماییم که إن‌شاءالله تمام رگه‌هاى وابستگى کشورمان از چنین دنیاى متوحشى قطع شود. چرا خودمان و ملت ومسئولین کشورمان را دست کم بگیریم وهمه عقل و تدبیر امور را در تفکر دیگران خلاصه کنیم؟( از پیام امام  خمینی معروف به منشور روحانیت در  ۳ اسفند ۱۳۶۷)  دشمن می‌‏خواهد وانمود کند که اگر کشور و ملتی به آغوش اسلام پناه برد، باید در فقر زندگی کند، از پیشرفتهای‏ علمی‏ محروم بماند و نتواند خود را اداره کند.

باید زندگی در این کشور مایه‏ی رشک ملتهای دیگر شود، تا بخواهند از آن درس بگیرند. این، عاملی است که دشمن را محکوم می‏کند.در سایه‏ی اسلام، ایرانی بسازید که هرکس از هرجای دنیا به این کشور نگاه کرد، معجزه‏ی اسلام را در سازندگی یک کشور و ملت به چشم خود ببیند.»( ازبیانات مقام معظم رهبری در ششمین سالگرد رحلت امام خمینی ۱۳۷۴/۰۳/۱۴)

مشمول مرور زمان کرده و از کنار آن بی‌‌توجه و یا توجیه‌‌گر، غیرمسئولانه گذشتند و ثروت و دارایی‌های مردم را با الگو گیری از لیبرالیسم سرمایه داری ورشکسته به ثمن بخثی به قبیله وعشیره و حزب و باند خود بنام خصوصی سازی واگذار کردند و امروز اقتصاد کشور را در سایه آن با مشکلات اساسی مواجه ساخته‌‌اند و همچنان غیرمسئولانه بجای تدبیرو اقدام اساسی و فوری که در راهبرد اقتصاد مقاومتی به درستی اعلام شده ، آفتاب و ماه در غرب و شرق عالم جستجو می‌کنند.  آری : ایرانیان برخلاف دشمنانش ، ایران را آباد –  پیشرفته – عدالت محور– مستقل – اثرگذار- مقتدر- متحد و یک پارچه  ودر یک کلمه اسلامی« اسلامی»  می خواهند – نه ویران ومز محل ؛ لذا ایران سوریه نمی‌‌شود و مردم آگاه ایران چنین اجازه ای را بردشمنان خود نمی دهند.

دلیل دوم و اساسی: هوشمندی ، تدبیر و فراست رهبری نظام است که در دوره زعامت خویش ، این کشور را از حوادث مختلف و بحران‌های سهمگین و ویران کننده به فضل الهی با حمایت  فداکارانه ملت عبور داده است، هچنانکه برخلاف پیشنهاد و اصرار مدعیان امروز تدابیر ناشیانه سیاسیون بافت فرسوده، اجازه ندادند با ورود ایران به جنگ اول و دوم خلیج فارس در حمایت از صدام جنایتکار در مواجه با امریکا– آتش تفرعن آمریکایی‌ها، جان و مال و دارایی و سرزمین ملت ایران را بسوزاند.

اما مردم ایران درسایه این تدبیر حکیمانه، بی‌‌هیچ هزینه‌‌ای شکست صدام و شکست امریکا را در عراق یکجا نظاره‌گر شدند. همچنانکه با اعلام شجاعانه و هوشمندانه ورود ایران به جنگ نظام سلطه و گروه‌های تکفیری در عراق و شامات، ضمن جلوگیری از ورود آتش جنگ به سرزمین عزیزمان ، خطر قطعی و حتمی صحابه شیطان و نظام سلطه را در هزاران کیلومتر دورتر از ایران  دفع کردند و برای ملت ایران و امت اسلام و نظام اسلامی با تدابیر حکیمانه  عزت ، اقتدار و آسودگی خاطر آفریدند.

همچنانکه در عرصه‌‌های داخلی مانند فتنه های ۷۸ و ۸۸ نشان دادند که حکیمانه و مقتدرانه ودر عین حال صبورانه و دلسوزانه مشکلات و حوادث را مدیریت می‌کنند و به نقطه مطلوب ودر شان نظام اسلامی می‌رسانند.

آری ایران هرگز به دلیل هوشمندی و وفاداری بی بدیل مردمش ، حکمت و تدبیر  امام گونه رهبریش و صلابت و اقتدار رزمندگانش – سوریه و شوروی نمی‌‌‌‌شود اما بر تحقق گفتمان عدالت که آرمان اسلام و هدف جمهوری اسلامی و مطالبه امام راحل و رهبری عزیز است، پای می‌‌‌فشارد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *