استانی 25 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

هنوز پای آرمان هایمان محکم ایستاده ایم / از اسفند ۶۳ تا اردیبهشت ۹۳

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج،بی شک شب گذشته یکی از زیباترین و به یاد ماندنی ترین شبهای زمستان بود که به نام مبارک شهدای حرم آل الله گره خورد. شهدای مدافع حرم اهل بیت سلام الله علیها، مردانی که سندی بر حقانیت این نظام در راه اسلام هستند.
در آستانه ی نخستین سالگرد شهادت محمود رضا بیضایی یادواره ی شهدای مدافع حرم استان شامگاه شب گذشته در تالار معلم تبریز با حضور خانواده های معظم شهدا، جانبازان، سرداران و یادگاران جنگ برگزار شد.
حضوری به رنگ جوانی
از نخستین ساعات شروع مراسم تالار مملو از عاشقانی شد که آمده بودند عطر حضرت زینب (س) را از مدافعان حرمش بگیرند. در این بین آنچه بیشتر نمود داشت حضور پرشور جوانان و نوجوانانی بود که علی رغم فضای کافی نشستن بر روی زمین و در بین صندلی ها را هم فرصت مغتنمی جهت بهره برداری از این مراسم می دانستند و عده ای دیگر از جوانان نیز در برپایی هرچه بهتر برنامه تلاش می کردند.
فرزند شهید رضازاده مجری برنامه بود. قرابت احساسی این فرزند شهید با شهدای حرم و فرزندان حاضرشان در مجلس صفایی دیگر به جمع مهمانان شهدا بخشیده بود.
قیام حضار به حرمت قدم های مادر شهید

زمانی که مادر شهید شریف زاده جهت تجلیل از برادر شهید بیضایی به روی سن می رفت حضار تمام قد به پای این مادر شهید برخواستند و ادب فرزندان آذربایجان به مقام مادر شهید را به نمایش گذاشتند.

سپس برادر شهید محمودرضا بیضایی به دعوت مجری در جایگاه قرار گرفت و اینگونه سخنان خود را پیرامون برادر شهیدش بیان کرد: ادای وظیفه سخت ترین کاری است بعد از شهادت محمود رضا بر روی دوشم احساس می کنم.
وی ادامه داد: این شهدا مایه ی عزت و آبروی ما در دنیا و آخرت هستند، همه ی ما در زیارت مزار شریف ائمه اطهار علیهم السلام می گوییم که ” به ابی انت و امی” یعنی تمام دارایی و عزیز ترین های ما فدای شما باد.
وی افزود: شهدای مدافع حرم تنها کسانی هستند که این ادعا را با عمل اثبات کردند و ندای ” کلنا عباسک یا زینب (س)” را به بهای جانشان لبیک گفتند.
تکلیف ما فقط دفاع از حرم اهل بیت (ع) است؟
بیضایی اذعان کرد: این جبهه، جبهه دفاع از حریم اهل بیت (س) است و اگر روزی سلفی و تفکیریون گفتند که کاری با حرم های اهل بیت سلام الله نداریم، تکلیف ما هم خاتمه می یابد؟
برادر شهید تاکید کرد: بسیاری می گویند که فلسفه ی جنگ در خارج از مرزهای ایران چیست و اساسا سوریه چه ربطی به ما دارد؟ در پاسخ به اینها باید بگویم که بر اساس فرمایش امام صادق(ع) کل ارض کربلا و کل یوم عاشوراست.
وی متذکر شد: کربلا یک روز اهواز و خرمشهر، روزی ریف دمشق و روزی ممکن است قلب اروپا باشد.
وی اذعان کرد: جنگ ما جنگ عقیده است و این جنگ مرز و جغرافیا نمی شناسد.
سردار عروج مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران اصلی این برنامه بود. ازدحام جمعیت به حدی بود که سردار درخواست کرد مستمعین در مقابل سن و هر مکان مفروشی که هست بنشینند.
سخنان سردار عروج که خود یکی از رزمندگان و مدافعان حرم است در سکوت حضار بیان شد و نکاتی ناب از خاطرات مدافعان حرم مطرح گردید.

به اعتقاد امام، رزمندگان اسلام داروی بشریت هستند/ رزمنده ی انقلاب اسلامی در مقابل چشم دشمنان هزار نفر دیده می شود

تجلیل بعدی از طرف همسر سردار شهید علی تجلایی بود از همسر شهید مدافع حرم محرم علیپور؛ زمان ۲۵ اسفند ۶۳ را تا ۷ اردیبهشت ۹۳ کشانده است تا در این لحظه دو شیر زن را با یک نشان افتخار در کنار هم قرار دهد.

همسر شهید علیپور گفت: همسرم می دانم همیشه آروزی شهادت در سر داشتی و برای رسیدن به این آرزویت صبورانه تلاش می کردی و با خدای خود عهد بسته بودی که در راه سرخ حسین (ع)  گام برداری.

واقعیت وجودی تو فراتر از ظاهر نظامی ات بود

وی ادامه داد: بر خلاف تصور همه که تو را فردی نظامی و خشن می دانستند من لطافت های روحی ات را دیده بودم؛ واقعیت وجودی تو فراتر از اینها بود..

وی افزود: تو در ارائه ی خوبی ها یک الگوی واقعی بودی برای همین است که محبتت در دل همه جا دارد و شهادتت دل همه را می سوزاند.

همسر شهید با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شهادت اذعان کرد: شهادت مرگ انسانهای زیرک و هشیار است که نمی گذارند این جان مفت از دستشان برود.

مولودی خوانی توسط گروه تواشیح در ادامه ی برنامه صورت گرفت و تجلیل بعدی را جانباز ۷۰ درصد نصیر اوغلی از خانواده ی شهید کنعانی به جای آورد.

برادر شهید به نمایندگی از خانواده پشت تریبون قرار گرفت و گفت: علی نگران کشورهای اسلامی بود، از جنگی که آمریکا در سوریه و لبنان آغاز کرده بود و می خواست امتدادش را در عراق و ایران اجرا نماید.

وی ادامه داد: برای همین روزی با پدر نشست و از وضع وخیم کشورهای اسلامی درگیر با جنگ گفت و تصمیمش را برای رفتن اعلام کرد.

وی افزود: در همان جا از پدر خواست برایش دعا کند که اگر تقدیر است که باز گردد و اگر نه فقط شهادت را برایش بخواهد، نه اسارت و جانبازی را.

تربیت فرزندانش را به امام رضا واگذار کرد

کنعانی متذکر شد: از همان اولین لحظه ی رفتن آینده اش را می دانست چه می شود، زیرا در آخرین سفر زیارتی به مشهد مقدس تربیت فرزندانش را به امام رضا (ع) واگذار کرد.

برادر شهید یادآور شد: وقتی از قامت رشید علی تنها دوپای سوخته برایمان آوردند، دیدم که خدا چه زیبا دعای بنده ی خود را اجابت می کند.

عبدالصمد امام پناه؛ آشنای گمنام

شاید کمتر کسی که د محفل شده حاضر بود، چهارمین عکس روی سن را می شناخت. شهید به نام عبدالصمد امام پناه؛ تجلیل از پدر شهید و قرائت بخشی از وصیت نامه اش باعث شد حضار کمی بیشتر این شهید گرانقدر را که سالها گمنامانه در وادی رحمت آرمیده است، بشناسند.

شهید عبد الصمد به مدت ۸ ماه در جبهه ها لبنان جنگید و یک دستش را در راه دفاع از اسلام به پیشگاه احدیت تقدیم کرد و در تاریخ ۱۳۷۵/۱/۲۶ در سنّ ۲۷ سالگی ملکوت را مقابل چشمانش دید و با آغوش باز پذیرایش شد، ولی بر آستان حضرتش بی سر و بی دست باید رفت. او ابایی نداشت و سر و دست را با کمال میل تقدیم کرد. پیکر مطهرش را ۵ روز بعد به خانواده اش تحویل داده و در گلزار شهدای وادی رحمت به خاک سپردند.

در پایان حاج روح اله محمدی با نوای دلنشین خود دلهای حاضران را کربلایی کرد و نوای لبیک یا حسین(ع) و کلنا عباسک یا زینب (س) در تالار معلم طنین انداز شد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *